Koniec z mdłym wizerunkiem - powiedzieli sobie styliści pracujący dla Toyoty. Nowa avensis ma się wyróżniać nie tylko techniczną perfekcją, ale i nowoczesnym, wyszukanym wyglądem. Zatem avensis przeszła poważną operację plastyczną, a nie mały lifting poprawiający urodę. Pozbyto się całkowicie pretensjonalnych cech, typowych dla aut klasy średniej "made in Japan”.
Nowa bryła nadwozia zapewnia użytkownikom nie tylko wrażenia estetyczne, ale też sporo miejsca w środku. Avensis oferuje najwięcej miejsca w swojej klasie, pod względem przestrzeni na tylnych fotelach, wysokości pomiędzy linią oczu a sufitem, czy w tzw. punkcie biodrowym, zapewniającym bezproblemowe wsiadanie i wysiadanie.
Toyota w modelu avensis zastosowała niezwykle zawansowany program ochrony przed skutkami zderzeń. Poza standardowymi zabezpieczeniami - wzmocniona konstrukcja, system airbagów, elektroniczne systemy kontroli trakcji i hamowania - w avensis znajdujemy rzecz unikalną. Poduszka powietrzna chroniąca nogi kierowcy, to zupełna nowość na rynku europejskim. 18-litrowy airbag umieszczony jest pod kolumna kierownicy, po wybuchu osłania kolana i górną część uda kierowcy, likwidując ryzyko zranienia przez kolumnę kierownicy czy stacyjkę.
Nowa toyota avensis to ostatni element w odnowionej gamie. Po corolli i yarisie przyszedł czas na sztandarowy model w klasie średniej oferowany przez japońskiego producenta.
Charakteryzuje się on niezwykłą obszernością. Cechę tę zawdzięcza wymiarom, które wynoszą 4,63 metra długości (4,70 w przypadku wersji kombi), 1,76 metra szerokości oraz 1,48 metra wysokości. Rozstaw osi jest także imponujący - 2,7 metra.
W środku natomiast znajdujemy pełny luksus. Uwagę jednak zwraca system audio, wykonany we współpracy z firmą Panasonic. Prawdziwa sala koncertowa - 8 głośników szerkopasmowych plus wysokotonowy, 40-watowy wzmacniacz i maksymalne wyciszenie wnętrza, dzięki zastosowaniu nowoczesnego materiału dźwiękochłonnego Ultra LightTM.
I na koniec słów kilka o silnikach. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe - 1,6 - 110 KM, 1,8 - 129 KM i 2,0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa - 147 KM. Dla "dieslowców” toyota avensis ma tylko jedną propozycję - 2,0 D-4D CR - 116 KM.
Nową avensis poznamy z bliska na początku przyszłego roku.