Naszą opowieść można by zacząć od słynnego "dawno, dawno temu”. Dawno, bo aż pół wieku temu pojawiła się pierwsza odsłona jednego z najbardziej popularnych samochodów w Polsce - dobrze dziś znanej octavii. I chociaż w niewielkim stopniu przypominała dzisiejszą wersję tego modelu, to sprawiała ówczesnym użytkownikom wiele radości i często znajdowała swoje miejsce w ich garażach.
Dzięki braterstwu Škody z Grupą Volkswagena i możliwości wykorzystania sprawdzonych podzespołów, nieco zapomniana nazwa modelu Škody na dobre zagościła w motoryzacyjnym słowniku. Co więcej - jest w nim do dziś. Wyprodukowana 13 lat temu octavia pierwszej generacji nadal gości w salonach dealerskich. Nazwę octavia tour zyskała z czasem, dla odróżnienia od swojej młodszej siostry, która od 2004 r. kontynuuje tradycję pełnego sukcesów rozwoju tej linii modelowej.
Druga generacja octavii zrobiła na rynku prawdziwą furorę - eleganckie auto z klasą o świetnej konstrukcji i bardzo bogatym wyposażeniu. Z roku na rok potwierdza swoją jakość i trwałość, plasując się w czołówce kolejnych testów awaryjności. Była przebojem na rynku flotowym i znakomicie służyła wielu znanym oraz lubianym osobom. Nawet Jacek - główny bohater spotu reklamowego ąkody octavia, wiedział co dobre.