Kierowcy jadący do Opola Lubelskiego od poniedziałku muszą omijać ulicę Fabryczną. Zaczyna się remont. Trzeba spodziewać się korków i utrudnień.
Prace rozpoczną się na odcinku od granic administracyjnych miasta, od strony obwodnicy. Przebudowane zostanie 2,5 km ulicy Fabrycznej, od granicy, gdzie kończy się wyremontowany w ubiegłym roku odcinek, do skrzyżowania z ulicą Przemysłową.
– Przebudowany odcinek drogi będzie miał nawierzchnię asfaltową o szerokości od 5,5 do 10,4 m. Zostanie także przebudowany istniejący chodnik oraz wykonane zostaną nowe odcinki chodników po lewej i prawej stronie, zatoki autobusowe, zatoki przy przystankach autobusowych wraz z chodnikami do przejść dla pieszych, dwukierunkowa ścieżka rowerowa usytuowana po prawej stronie jezdni o szerokości 2 m, oddzielona od jezdni słupkami – wylicza Krzysztof Ryczek, rzecznik prasowy UM Opole Lubelskie.
– Roboty potrwają do października, zatem w tym czasie kierującym się na obwodnicę zalecamy wjazd np. od ulicy Garbarskiej – dodaje Ryczek.
Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Wykonawca ma ustawiać odpowiednie oznakowanie informujące o robotach i ewentualnych utrudnieniach w ruchu.
W marca Dariusz Wróbel, burmistrz Opola Lubelskiego, podpisał umowę na udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa na zadanie realizowane w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016–2019”. Kwota dotacji wyniosła blisko 2,1 mln zł. Łączny koszt robót wyniesie ok. 4,2 mln zł.
– Remont drogi wykona firma IGORD z Lublina, która zaoferowała kwotę nieco ponad 4 mln zł. Dwie pozostałe oferty złożone w przetargu opiewały na kwoty 4,3 mln i 4,9 mln zł – dodaje Ryczek.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo, przejścia dla pieszych przy „cukrowni”, między ul. Wiejską a Kwiatową, oraz przy ul. Nadstawnej, zostaną wyposażone w aktywne oznakowanie.
Przebudowane zostaną także istniejące przepusty pod drogą, wykonane nawierzchnie zjazdów z kostki betonowej i pobocza gruntowe o szerokości 1 m. – Bardzo istotnym elementem inwestycji jest też budowa kanalizacji deszczowej na odcinku ok. 1,2 km – podkreśla Ryczek.
Kierowcy muszą obserwować oznakowanie, bo wykonawca będzie sukcesywnie ustawiać tablice informujące o prowadzonych robotach i ewentualnych utrudnieniach w ruchu.