W środę w południe ruch na al. 1000-lecia w Puławach został wstrzymany. Wykonawca obwodnicy wyznaczył objazd przez węzeł Michałówka. Według informacji otrzymanych od MZK, sytuacja nie była najlepsza.
Od godz. 12 organizacja ruchu w okolicy budowanego węzła Azoty oraz kolejnego węzła Puławy-Wschód (Michałówka) ulegała zapowiadanej od tygodni zmianie. Jadący od strony nowego mostu na Wiśle po przekroczeniu wiaduktu kolejowego kierowani są na wprost, więc nie mogą już zjechać w stronę al. 1000-lecia. Cała ta ulica, aż do ronda turbinowego została wyłaczona z ruchu.
To oznacza, że kierowcy, którzy będą chcieli dostać się do Zakładów Azotowych, będą musieli zmienić swoje nawyki. Od środy niemal wszystkie drogi do tej firmy będą teraz prowadziły przez nowe ronda i wiadukt na węźle Michałówka. Pokonać je będą musieli zarówno jadący od strony miasta, jak i zmierzający z nowego mostu. Przejechać je musi także cały tranzyt na linii Radom-Lublin. Jedynie niektóre linie MZK jadące od ul. Długiej będą mogły na powstającym węźle Azoty - od razu skręcić w lewo (2 i 6).
Przebicia się przez nowy węzeł na razie ułatwia kierowcom "wahadło" przy wyjeździe od ronda południowego w stronę miasta. Jak usłyszeliśmy w biurze inżyniera kontraktu - sygnalizacja w tym miejscu powinna zniknąć "na dniach". Przedstawiciele wykonawcy obwodnicy obserwują natężenie ruchu, ich zdaniem (około godz. 14) wszystko odbywało się płynnie.
Trochę mniej optymistycznie zmiany komentowali pracownicy puławskiego MZK.
– Jeszcze nie ruszyła zmiana na Azotach, a już na niektórych liniach mamy po 13-15 minut opóźnienia. Przejazd objazdem normalnie zająłby o 7 minut więcej, ale tam jest jeszcze ruch wahadłowy, więc obawiam się, że za chwilę będzie tam armageddon i masakra – powiedział nam godzinę po zamknięciu al. 1000-lecia dyspozytor puławskiego przewoźnika.
Nowa organizacja ruchu ma obowiązywać przez najbliższe 3,5-4 miesiące. Przypominamy, że utrudnienia są związane z koniecznością zamknięcia i przebudowy starego mostu na Kurówce oraz innych prac drogowych przy budowie węzła Azoty.