

MZK Puławy chce kupić w tym roku 15 nowych autobusów. Jedną z możliwości, którą władze spółki biorą pod uwagę jest autobus hybrydowy.

Aktualnie MZK korzysta z 36 autobusów, z czego 21 było zakupionych w latach 2011-2012. – Chcemy w najbliższym czasie wymienić pozostały tabor, czyli 15 autobusów. Przy zakupie będziemy zwracać uwagę na gospodarkę niskoemisyjną, stąd też w kręgu naszego zainteresowania jest napęd hybrydowy – nie ukrywa Henryk Mizak, prezes puławskiego MZK.
Jednym z proponowanych pojazdów jest niskopodłogowy, 90 miejscowy niemiecki MAN Lion City, który w czwartek można było oglądać na ulicach miasta. Plusem pojazdu jest fakt, że energię elektryczną pozyskuje sam podczas każdego hamowania. Energia kinetyczna zamieniana jest na prąd, który kumulowany jest w specjalnych kondensatorach. To oznacza, że nie trzeba go ładować. Autobus, który porusza się na napędzie elektrycznym jest prawie bezgłośny.
O tym kiedy to Puław trafią nowe autobusy będzie zależało od władz województwa lubelskiego, które dzielą pieniądze z nowego unijnego budżetu w ramach RPO. Od nich zależeć będzie także częściowo wybór pojazdu. Jeżeli na pojazdy hybrydowe będzie dodatkowe dofinansowanie – pole wyboru zostanie zawężone do kilku oferujących takie rozwiązania producentów.