W finalną fazę weszły przetargi na budowę dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej numer 19. Wiadomo już z kim drogowcy chcą podpisać kontrakty.
Zamówienie na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka S19 Radzyń Podlaski – Kock ma szansę zdobyć Polaqua, która za swoje usługi oczekuje zapłaty w wysokości ok. 626,5 mln złotych. O zamówienie starało się siedem firm, a GDDKiA miała do wydania 783,6 mln złotych. Zanim jednak umowa zostanie podpisana, postępowanie musi sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych.
Nowa trasa będzie miała nieco ponad 18 km długości. Pokryje się z istniejącą drogą krajową numer 19, ale trzeba będzie także wybudować dwujezdniowe obejście Radzynia Podlaskiego, a także dwa węzły Radzyń Podlaski Południe i Borki. Zaplanowano także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, mosty oraz wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.
Trochę zamieszania było z inną częścią S19, czyli 15,8 kilometrami od Kocka (koniec obwodnicy Woli Skromowskiej) do węzła Lubartów Północ. Początkowo GDDKiA wskazała, że zamówienie powinna otrzymać firma Strabag, ale po złożonych odwołaniach przez innych uczestników postępowania, ten wybór został unieważniony. Nowym wykonawcą ma być konsorcjum pod wodzą firmy Ruabu. Za pracę ma otrzymać 389,9 mln złotych.
S19 Lublin - Lubartów
Dodajmy, że już od kilku tygodni kierowcy mogą jeździć całym odcinkiem S19 od Lublina do Rzeszowa. Inaczej jest co do tej trasy wiodącej na północ. Kłopoty są np. na części Lublin – Lubartów. Pierwotne plany zakładały, że firma Mota Engil projektująca ten odcinek złoży wniosek o wydanie strategicznego Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej w lutym tego roku. Tak się jednak nie stało.
– Planujemy, że wniosek o ZRID zostanie złożony w czwartym kwartale tego roku – mówił nam jeszcze w marcu Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Tłumaczył, że prace projektowe okazały się bardziej czasochłonne.
Opóźnienia w załatwianiu formalności oznaczają, że prace budowlane też rozpoczną się później.
– W kwietniu podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i dobudowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej (ok. 7,8 km). Wyłoniliśmy już wykonawcę odcinka Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (ok. 22 km). Aktualnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych prowadzi obligatoryjną kontrolę uprzednią tego postępowania – raportują drogowcy.