Kupiłem czarny ciągnik. Alufelgi, ciemne szyby, pojemność dwa czterysta - śpiewał kiedyś zespół Blenders. Dziś skóra, klimatyzacja, komputer i zestaw audio to w nowych ciągnikach standard
Ursus – 110 koni i królewska "150”
Lubelski Ursus w królewskiej klasie najmocniejszych ciągników walczy modelem 15014 o mocy 150 koni. Pod maską zamontowano w sześciocylindrowy silnik SISU z rozbudowanym układem hydraulicznym i pneumatycznym. Traktor jest wyposażony w skrzynię przekładniowa 40x40 z rewersem elektrohydraulicznym, półbiegami i biegami pełzającymi. Łącznie ma 40 biegów do przodu i do tyłu. Klimatyzowana kabina jest przestronna i komfortowa.
Valtra unlimited, czyli luksus w polu
Czy można poddać tuningowi ciągnik rolniczy? Otóż można. Taką możliwość daje firma Valtra w swoim programie Unlimited. Brzmi interesująco, ale jak to wygląda w praktyce?
- To przede wszystkim szeroka listy opcji dostępnych na linii montażowej. Ale na tym nie koniec. Mamy także Studio Unlimited. Ciągniki mogą być dostosowane to wszelkich potrzeb użytkownika, zgodnie z homologacją drogową. Valtra unlimited dostępna jest dla serii N i T, czyli od 100 do 225 KM - tłumaczy Sebastian Karasiewicz z firmy Valtra.
Standardowa paleta lakierów obejmuje 12 odcieni. A w systemie Unlimited dostępna jest też każda inna barwa. W niestandardowym malowaniu można zamówić także felgi.
Na długiej liście opcji wyposażenia znajdziemy nawet antyalkoholową blokadę zapłonu. A jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do korzystania z kamery cofania, to w ciągnikach Valtry również możemy się nią cieszyć.
W systemie Unlimited zadbano również o miłośników muzyki. Pojazd można wyposażyć w profesjonalny sprzęt audio.
Case IH - bez przeciągów w kabinie
Znakiem rozpoznawczym nowego modelu jest całkowicie nowa kabina premium. Ciągnik jest rozpoznawalny dzięki innowacyjnej konstrukcji dachu. W wyniku wielu prób polowych okno zostało zintegrowane z przednią sekcją dachu. W efekcie operator dostaje idealny widok na obszar ładowarki czołowej.
Wewnątrz kabiny inżynierowie Case IH wdrożyli sprawdzoną koncepcję obsługi Efficient Power — jej podstawą jest dźwignia zmiany biegów Multicontroller. To urządzenie sterujące umożliwia obsługę wszystkich najważniejszych funkcji, w tym zaczepu tylnego, przełączania kierunku jazdy i sprzęgła napędu, czy zdalnie sterowanych zaworów elektronicznych. Dostępny jest ponadto nowy dżojstik do precyzyjnego sterowania funkcjami elektrohydraulicznymi.
Ciągnik ma silnik o poj. 3,4 litra, który gwarantuje wysoką moc przy minimalnym zużyciu paliwa. W nowej serii dostępne będą trzy modele z silnikami o mocach 99, 107 i 114 KM. Po raz pierwszy w ciągniku tej klasy zastosowano czterobiegową skrzynię biegów 32+32 ECO. Maksymalna prędkość 40 km/h może zostać osiągnięta w trybie Eco (1750 obr/min).
Forterra HSX - pogromca każdego pola
Najmocniejsza wersja HSX ma 136 koni i maksymalny moment obrotowy 572 Nm. Forterra HSX sprawdza się w praktycznie każdych warunkach polowych. Nie trzeba się martwić, że ciągnik się ugrzęźnie w mokrej glebie. Jednak gdyby do tego doszło, to bez obawy można Zetora "rozhuśtać” za pomocą mechanicznej skrzyni przekładniowej z trzy stopniowym wzmacniaczem momentu i pracującym pod obciążeniem rewersem. Umożliwia nam on zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła do prędkości 10 kilometrów na godzinę. Skrzynia biegów oferuje 30 przełożeń w obu kierunkach jazdy.
Rewolucyjna jest funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, opracowana we współpracy z Bosch Rexroth. Nie musimy się martwić o dostosowanie głębokości orki, gdyż HitchTronic zrobi to automatycznie.
Projektanci marki Zetor zadbali o komfort pracy operatora. Kabina dostępna jest w czterech wersjach: Basic, Classic AC, Classic oraz Lux. W topowej kabinie operator może liczyć na takie luksusy jak klimatyzacja, pneumatyczny fotel czy regulowana ergonomiczna kolumna kierownicy. Miłośników pracy przy muzyce usatysfakcjonuje system nagłośnienia z radioodtwarzaczem CD. Wersja Lux kabiny przewiduje także dodatkowe reflektory przednie czy też podgrzewane lusterka oraz tylną szybę.