Michał Sikora, Paweł Kowalski i Piotr Jagoda to pierwsi zawodnicy Startu Lublin, którzy już mają podpisane kontrakty. Pozostali koszykarze zrobią to w najbliższym tygodniu. W tym gronie znajdzie się również Michał Aleksandrowicz, ostatnio występujący w Zniczu Pruszków.
Mam dopiero 21 lat i jestem pewien, że będę mógł się od niego jeszcze wiele nauczyć – powiedział Michał Aleksandrowicz, który ma mieszane wspomnienia ze spotkań ze Startem w ubiegłym sezonie.
– Szczególnie pamiętam ten pierwszy mecz, w którym Znicz przegrał 62:67. Zagrałem wtedy 40 minut, ale nie spisałem się specjalnie dobrze. Miniony sezon uważam za dość udany. Cieszy mnie zwłaszcza to, że na parkiecie spędzałem dużo czasu – twierdzi zawodnik i podkreśla, że najlepiej czuje się na pozycji nominalnej dwójki.
– Jednak, jeżeli zachodzi taka potrzeba, mogę być również rozgrywającym – dodaje. Wszystko wskazuje na to, że Start tym transferem chce zapełnić lukę po Tomaszu Prostaku, którego żądania finansowe okazały się nie do spełnienia dla lubelskich działaczy.
Nadal nie wiadomo, czy w przyszłym sezonie w barwach Startu zobaczymy Tomasza Celeja.
– Czekam na telefon z propozycją. Początkowo sytuacja w klubie nie przedstawiała się zbyt dobrze. Teraz jednak słyszę, że sponsorzy powoli wracają do klubu – powiedział lider lubelskiej drużyny. Start podpisał już odpowiednią umowę z Perłą, a rozmowy z Interbud i Transhurtem (Galeria Olimp) są już bliskie finalizacji.
Ta ostatnia firma byłaby, podobnie jak w poprzednim sezonie, sponsorem tytularnym klubu. Działacze Startu prowadzą negocjacje z kilkunastoma innymi firmami. W tym gronie są między innymi Lubelski Węgiel Bogdanka i Nałęczowianka.
Nadchodzący sezon ma być przełomowy w historii Startu, klub chce obrać zupełnie inną strategię marketingową.
– Mecz musi być wysokiej jakości produktem nie tylko pod względem sportowym. Chcemy, aby przed naszymi spotkaniami swoje pojedynki rozgrywały dzieci. W trakcie samych zawodów zaplanowaliśmy dużą liczbę konkursów dla kibiców oraz wybór najlepszego zawodnika meczu – powiedział Łukasz Jagoda, odpowiedzialny za marketing "czerwono-czarnych”. 31-letni rozgrywający tę funkcję będzie łączył z obowiązkami zawodniczymi.
– Jestem już dogadany z prezesem Witoldem Czarneckim i mam nadzieję, że stosowną umowę podpiszemy jeszcze w tym tygodniu – zakończył Ł. Jagoda.