(fot. GORNIK.LECZNA.PL)
PIŁKARSKA PKO BP EKSTRAKLASA Górnik Łęczna po awansie na najwyższy szczebel rozgrywkowy nadal będzie rozgrywać swoje mecze w strojach zaprojektowanych przez firmę JAKO AG. Z tej okazji klub wraz ze swoim sponsorem postawił na ekologiczne rozwiązania
W najbliższym sezonie zespół trenera Kamila Kieresia występować będzie w trzech różnych kompletach strojów. Pierwszym pozostanie niezmiennie ten zielono-czarny, w którym drużyna wywalczyła w nim awans najpierw do Fortuna I Ligi, a następnie PKO BP Ekstraklasy. Domowe trykoty Górników od tych z minionego roku będą różniły się jedynie brandingiem. Skąd taka decyzja? – To analogia do przełomu sezonu 2002/2003 kiedy to Górnicy awansowali na najwyższy szczebel rozgrywkowy po raz pierwszy w historii klubu. Wówczas klub przygotował nowe koszulki, ale zespół przekonał trenera i władze, by pozostać przy obecnym wzorze, który przyniósł szczęście. Duma Lubelszczyzny rozpoczęła premierowy sezon w Ekstraklasie zwycięstwem i pozostała w niej na kolejne lata – czytamy oficjalnej stronie klubowej Górnika.
Pierwszy komplet na sezon 2021/2022 różni się wiec od poprzedniego jedynie detalami, ale stroje wyjazdowe i „alternatywne” to już zupełna nowość, bo zostały one wykonane z recyklingu. – Dwa zestawy – czarny i szary – to proste, minimalistyczne rozwiązania. Celowo „czysty” projekt tych koszulek odzwierciedla przesłanie Górnika na nadchodzący czas: „I’m back” – wróciłem, które nawiązuje zarazem do ich wykonania, jak i do powrotu do elity. Herb klubu jest centralną i najważniejszą częścią tych kompletów. Ultra lekkie koszulki pozwalają na pełną swobodę, a zastosowana w nich siateczka przepuszcza powietrze i oddycha razem z nami Gra w tej koszulce, to nie tylko duma i nobilitacja, ale i świetna okazja, aby przypominać i uświadamiać jednocześnie, jak ważna jest ochrona otaczającego nas środowiska – wyjaśnia klub na swoim portalu.
Stare tekstylia są zbierane i przygotowywane do dalszego przetwarzania. Z zebranych materiałów produkowane są granulaty w ramach systemu odzysku surowca. Z materiałów pozyskanych z recyklingu produkowane są nowe koszulki i tym samym obieg się zamyka. – Zakup, noszenie, wyrzucanie. Tak wygląda tradycyjny cykl życia odzieży. Nasza koszulka inicjuje wdrażaną przez naszego Partnera technicznego – firmę JAKO gospodarkę obiegu zamkniętego dla odzieży. Wspólnie chcemy pracować na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości i wspieramy gospodarkę obiegu zamkniętego – przekonuje klub.
Nowe koszulki Górnika trafią do sprzedaży w drugiej połowie sierpnia. Debiut pierwszego kompletu miał miejsce w minioną sobotę podczas starcia z Cracovią. Kolejny mecz zielono-czarni zagrają na wyjeździe przeciwko Zagłębiu Lubin już w najbliższy piątek.