To był tydzień poważnych zobowiązań. We wtorek Port Lotniczy Lublin podpisał z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowę na emisję obligacji dla spółki.
Spłata obligacji inwestycyjnych, do kwoty 150 mln zł, rozpocznie się od 2014 roku i będzie trwała maksymalnie do 2028 roku. Natomiast emisja obligacji obrotowych, do kwoty 30 mln zł, uzależniona będzie od wyników spółki. Mogą one zostać wyemitowane do 2018 roku z przeznaczeniem na finansowanie podatków i płatności związanych z rozliczeniem końcowym środków RPO, a także finansowanie bieżącej działalności.
Spółka podpisała także umowy z wykonawcami kolejnych etapów budowy. W poniedziałek zawarto umowę z konsorcjum firm Zeus SA i Mawilux Sp. z o.o. Zakres prac obejmie budowę oświetlenia nawigacyjnego na drodze startowej, drodze kołowania, płycie postojowej oraz sieci zasilających na polu naziemnego ruchu lotniczego wraz z kanalizacją kablową i fundamentami.
Dzień później podpisano umowę z firmą Skanska, która wykona odwodnienie na polu naziemnego ruchu lotniczego. Roboty obejmą m.in. odwodnienie drogi startowej, drogi kołowania oraz stanowiska samolotu zagrożonego. Termin realizacji 9 miesięcy, a wartość umowy to 7,1 mln zł.
– Zakończono już prace przy usuwaniu karp, teraz toczy się ich utylizacja – informuje Piotr Jankowski, rzecznik PLL. – Odbywa się też makroniwelacja terenu i korytowanie pod drogę startową. Stawiane jest też ogrodzenie lotniska.