Jest umowa na budowę S17 z Piask do Łopiennika. Tym odcinkiem ekspresówki będzie można pojechać za ponad 3 lata.
To prawie 17-kilometrowy fragment S17, drogi dwujezdniowej, która pobiegnie nowym śladem, wzdłuż obecnej DK17. To jednocześnie piąty kawałek trasy w kierunku granicy z Ukrainą.
Zadaniem za 810 mln zł zajmie się konsorcjum Aldesa Construcciones. - Inwestycja prowadzona jest w systemie projektuj i buduj, co oznacza, że wykonawca zaprojektuje i wybuduje drogę, a także uzyska niezbędne decyzje – mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Zimą budowy nie będzie. Dopiero za rok do wojewody lubelskiego trafi wniosek o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
W sumie, w tym przetargu wpłynęło 11 ofert. GDDKiA już w maju go rozstrzygnęła i wybrała wówczas ofertę od firmy Intercor za 695, 5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i badania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska.
Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Inwestycja obejmuje też budowę trzech węzłów drogowych: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. Do tego, dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka.
Niespełna 17-kilometrowy fragment, to część drogi ekspresowej między Piaskami a Hrebennem, o długości ok. 125 km. Obecnie w trakcie przetargu jest odcinek Krasnystaw - Izbica (18,8 km).