

Miał być jeden, ale kolejowa spółka zapowiada wybudowanie dwóch tuneli w Terespolu.

Do tej pory trwały konsultacje w sprawie wariantu przebiegu takiego tunelu. Wypowiadali się mieszkańcy i władze samorządowe. – Uwzględniając stanowiska i opinie miasta Terespol oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, wskazano, że najkorzystniejsza będzie budowa dwóch równoległych tuneli pod torami magistrali E20 Terespol – Warszawa, w pobliżu dworca kolejowego w Terespolu – zaznacza Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.
Tunel drogowy połączy ul. Czerwonego Krzyża i drogę wojewódzką nr 698 z Terespola do Siedlec. – Natomiast w drugim tunelu ma powstać chodnik i ścieżka rowerowa – dodaje Wilgusiak.
Nowy obiekt ma zastąpić dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy na ul. Wojska Polskiego. Kolejnym krokiem będzie uszczegółowienie koncepcji i zlecenie przygotowania dokumentacji projektowej. Dopiero po powstaniu tunelu, przejazd będzie zlikwidowany. Wstępny koszt to 120 mln zł. Za budowę tuneli zapłacić ma kolejowa spółka, a samorząd sfinansuje przebudowę dróg lokalnych.
Nowe rozwiązanie ma upłynnić ruch. – Ulica Wojska Polskiego jest główną ulicą w Terespolu. Przejazd jest często zamykany, czasami trzeba odstać pół godziny, albo dłużej – tłumaczył nam wcześniej Jacek Danieluk, burmistrz Terespola. – W ciągu najbliższych lat zwiększy się ilość towarów na Nowym Jedwabnym Szlaku, zatem to sparaliżowałoby Terespol, a budowa tego wiaduktu spowoduje że ruch będzie płynny – stwierdził Danieluk.
