Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła kto złożył najkorzystniejszą ofertę na budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Wiadomo już także kto stara się o kontrakt na rozbudowę drogi krajowej nr 48 w okolicach Kocka.
S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego
Najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, stanowiącej fragment drogi ekspresowej S17, złożyła firma Mota-Engil Central Europe (wartość ok. 193,5 mln zł).
Jeśli w ciągu 10 dni nie wpłyną odwołania to po zakończeniu kontroli uprzedniej prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie można zawrzeć umowę z wykonawcą.
Jego zadaniem będzie aktualizacja istniejącej dokumentacji do obecnie obwiązujących przepisów. Po uzyskaniu zmiany pozwolenia na budowę przystąpi do realizacji jednojezdniowej obwodnicy o długości ok. 9,6 km. Trasa przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta. Na przecięciu z drogą wojewódzką nr 850 powstanie węzeł Tomaszów Północ, a na włączeniu do przebiegu DK17 węzeł Tomaszów Południe. W obrębie obu węzłów trasa będzie miała docelowy dwujezdniowy przekrój. Nad doliną rzeki Sołokiji droga ekspresowa pobiegnie estakadą, zbudowane zostaną również drogi dojazdowe o łącznej długości 13,8 km przeznaczone do obsługi ruchu lokalnego.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy (w trakcie robót nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
DK 48 Krępa - Kock
Trzy firmy złożyły z kolei ofertę na rozbudowę ok. 10-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 48 od Krępy do Kocka. Oferty opiewają od ok. 35,3 do ok. 41,9 mln zł. W budżecie GDDKiA zaplanowano na ten cel 44 mln zł.
Po weryfikacji ofert drogowcy wyłonią najkorzystniejszą by jeszcze w tym roku podpisać umowę z wykonawcą. Jego zadaniem będzie poszerzenie nawierzchni do 7 metrów z jednoczesnym wzmocnieniem konstrukcji istniejącej jezdni. Wykonawca przebuduje również skrzyżowania z drogami bocznymi, zbuduje rondo, wykona korektę przebiegu niwelety drogi oraz przebuduje i wyremontuje elementy odwodnienia drogi wraz z remontem czterech mostów. Przebudowane zostaną istniejące zatoki autobusowe i powstaną nowe, zbudowane zostaną drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego oraz chodniki.
– Wraz z realizacją tych prac zakończy się przebudowa całego ciągu DK48 z Dęblina do Kocka. Wzrośnie komfort i bezpieczeństwo – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik GDDKiA w Lublinie.