Dobiega końca budowa drugiej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Trwają prace związane z dostosowaniem obu jezdni do parametrów drogi ekspresowej. Wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu, które będą obowiązywały do końca sierpnia.
Pierwsza nitka obwodnicy o długości ok. 9,6 km została oddana do użytku pod koniec 2021 roku. W trakcie jej budowy, w związku z planowaną realizacją dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 z Piask do granicy kraju, podjęta została decyzja o dobudowaniu drugiej jezdni na długości ok. 5,4 km.
Coraz bliżej końca
Obecnie prace są już na ukończeniu. Trwają roboty wykończeniowe i odbiorowe, związane z dostosowaniem trasy do parametrów drogi ekspresowej, m.in. likwidowane są przewiązki, montowane bariery drogowe oraz malowane oznakowanie poziome. Żeby można było wykonać te prace, ruch w kierunku Hrebennego został przełożony na nowo wybudowaną jezdnię. Nadal jednak w obu kierunkach występują utrudnienia drogowe, czyli ograniczenia prędkości oraz zwężenia do jednego pasa.
Likwidacja ograniczeń i wprowadzenie stałej organizacji ruchu planowane jest do końca sierpnia. W obrębie jezdni mogą się jeszcze toczyć prace, dlatego prosimy kierowców o ostrożną jazdę.
Zakres finansowania inwestycji
Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego ma ok. 9,6 km. Wykonawcą jest Mota Engil Central-Europe. Wartość umowy to ok. 193,5 mln zł, natomiast wartość zamówienia uzupełniającego (dobudowa drugiej jezdni) to ok. 74 mln zł. Inwestycja jest realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 i dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w kwocie 118,8 mln zł.