Jest decyzja o całkowitym wstrzymaniu bezpośredniej obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Lublin. Już teraz nie można się swobodnie poruszać po Ratuszu
Niemal całkowicie wstrzymana została osobista obsługa interesantów w Urzędzie Miasta Lublin. – Ograniczenie to nie dotyczy zgłoszenia urodzenia dziecka, wydania dowodu osobistego oraz sporządzenia aktu zgonu. W tych sprawach pracownicy przyjmują osobiście w siedzibie urzędu przy ul. Leszczyńskiego 20 – informuje Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta miasta.
Możliwość osobistego złożenia wniosku o nowy dowód osobisty będzie ograniczona wyłącznie do osób, których obecny dowód już stracił ważność, bądź straci ją w ciągu najbliższych 30 dni. Wnioski o dowód osobisty będą przyjmowane przy Leszczyńskiego 20 od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30, w tych samych godzinach będzie można zgłaszać urodzenie dziecka, natomiast w sprawach aktu zgonu można będzie przychodzić również w soboty między godz. 8 a 14.
Wszystkie pozostałe sprawy będą załatwiane wyłącznie drogą pocztową i elektroniczną. Dostępne kanały komunikacji internetowej to Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Lublin na platformie ePUAP, zaś w przypadku spraw związanych z rejestracją pojazdu poprzez elektroniczną skrzynkę PWPW. Wymagane jest przy tym posiadanie profilu zaufanego, konta w systemie ePUAP lub certyfikatu kwalifikowanego. Jeżeli ktoś ich nie posiada, może skorzystać z tradycyjnej poczty. Jeżeli do załatwienia danej sprawy nie jest wymagany podpis można wysyłać korespondencję mailem do Biura Obsługi Mieszkańców (bom@lublin.eu).
– Dla mieszkańców, którzy muszą załatwić sprawę w trybie pilnym, w siedmiu lokalizacjach Urzędu Miasta Lublin udostępnione zostają specjalne pojemniki w kształcie urn, w których można pozostawić dokumenty w zamkniętych kopertach – informuje Duma. – W miejscach tych będą dostępne koperty i materiały biurowe, a pomocy udzielą pracownicy urzędu.
Urny znajdują się przy Wieniawskiej 14, Filaretów 44, Kleeberga 12a, Szaserów 13/15 oraz przy Leszczyńskiego 20. Urna przy Czechowskiej 19a przeznaczona jest na dokumenty związane z pracą Wydziału Komunikacji, natomiast przy Magnoliowej 2 przyjmowane są dokumenty dotyczące pracy Miejskiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności.
Taka decyzja zapadła na dzisiejszej naradzie u prezydenta miasta. W samym Ratuszu wprowadzono specjalne środki ostrożności. Zagrodzony jest dostęp na pierwsze i drugie piętro Ratusza, gdzie znajdują się m.in. gabinety prezydenta, jego zastępców oraz Biuro Rady Miasta. Dostępu do wyższych pięter broni Straż Miejska.
Mimo obaw przed koronawirusem zwołane zostaną zaplanowane na przyszły tydzień obrady Rady Miasta Lublin. Ze względu na zakaz gromadzenia się osób w grupach większych niż 50-osobowe, dostęp do sali obrad będzie mocno ograniczony. Radnych jest 31, więc oprócz nich do sali będzie mogło wejść 19 osób, w tym prezydent, jego zastępcy, podlegli mu dyrektorzy, czy też pracownicy Biura Rady Miasta obsługujący posiedzenie. Obrady, jak każde od dłuższego już czasu, będą transmitowane w internecie.