947 tys. zł dołoży samorząd województwa lubelskiego do widowiska Telewizji Publicznej, które w najbliższy piątek odbędzie się na placu Teatralnym w Lublinie. Pieniądze mają pochodzić z puli przeznaczonej na promocję regionu.
Chodzi o spektakl „#Pasja2021”, który ma być transmitowany w Wielki Piątek o godz. 20 na antenie TVP. Od kilku dni przed CSK montowana jest konstrukcja z wielkim krzyżem i sceną. Wystąpić na niej mają m.in.: Piotr Cugowski, Ania Rusowicz, Marta Gałuszewska, Krzysztof Iwaneczko, Staszek Karpiel-Bułecka, Justyna Steczkowska, Viki Gabor. Koncert odbędzie się bez udziału publiczności, będzie to produkcja wyłącznie telewizyjna.
Jak się okazuje, do widowiska dołoży samorząd województwa lubelskiego. W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego opublikowane zostało ogłoszenie o wyniku postępowania związanego z promocją regionu w organizowanym przez Telewizję Publiczną wydarzeniu. Zamówienie zostało udzielone z wolnej ręki. Umowa ma opiewać na kwotę 947,1 tys. zł.
Jak czytamy w ogłoszeniu, „#Pasja2021” to „nowoczesna, spektakularna i zaskakująca wersja opowieści o ostatnich godzinach życia Jezusa”. Całość widowiska ma być zrealizowana na terenie województwa lubelskiego i promować jego najbardziej charakterystyczne zakątki, m.in. Lublin, Zamość i Chełm. Będzie ono połączeniem części filmowej, prezentującej drogę krzyżową, oraz koncertu, który będzie na żywo transmitowany spod CSK.
Emisja zaplanowana jest w piątek o godz. 20, w czasie najwyższej oglądalności. Potrwa ok. 70 minut. Dodatkowo, wydarzenie będzie emitowane w innych kanałach Telewizji Publicznej: TVP1, TVP Polonia i TVP3 oraz w platformie TVP VOD. Jego zwiastuny i zapowiedzi mają pojawiać się także na antenie TVP Info i w mediach społecznościowych.
– Zapewni to niepowtarzalny sposób ekspozycji logotypów promujących województwo lubelskie w kraju oraz poza jego granicami. Promocja województwa lubelskiego odbędzie się przy okazji emisji wydarzenia i jego zapowiedzi. Ukazanie nowoczesnej infrastruktury województwa lubelskiego, walorów turystycznych oraz fakt, że w projekcie biorą udział najpopularniejsi polscy artyści, dopełni efekt promocji całego regionu lubelskiego – zapewniają urzędnicy marszałka, tłumacząc powody zawarcia umowy z telewizją publiczną. Dodają, że widownia spektaklu ma wynieść 945 tys. osób, a szacowany zasięg to ok. 2,4 mln.
Wykupywanie czasu antenowego w stacjach telewizyjnych czy dokładanie do realizowanych przez nie produkcji przez samorządy nie jest niczym nowym. Jak wynika z publikowanego przez Urząd Marszałkowski rejestru umów, tylko w ubiegłym roku województwo lubelskie zawarło z TVP 14 umów, opiewających na kwotę ponad 1 mln 360 tys. zł. W tym samym okresie tego typu zamówienie złożono tylko u jednego nadawcy poza telewizją publiczną. Chodziło o zakup czasu antenowego w TV Polsat za niespełna 50 tys. zł.