![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
![](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/news/2019/2019-09/98cd1eac7537eab6af4b72d2b39efb40_std_crd_830.jpg)
Na trasę z Chotyłowa do Terespola wróciły już pociągi regionalne. Wcześniej w związku z remontem linii kolejowej, pasażerowie korzystali z zastępczych autobusów.
![AdBlock](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/user/adblock-logos.png)
Na stacji Terespol powstały też dwa nowe perony. A przejście podziemne zostało wyremontowane.
– Perony wyposażone są w wiaty i informację pasażerską. Jeszcze we wrześniu pasażerowie otrzymają do dyspozycji wygodne ławki. Dojście do peronu wyspowego zapewnia wyremontowane przejście podziemne. Obiekt zostanie wyposażony w windy, które zwiększą dostępność dla podróżnych – mówi Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
W ramach pierwszego etapu prac kolejowa spółka zmodernizowała tu 12 torów i 20 rozjazdów. Pojawiła się też nowa sieć trakcyjna. – Sprawniejsze podróże zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Terespolu, które wyposażono w nowe komputerowe urządzenia – zaznacza Janus.
W ramach prac na linii kolejowej z Siedlec do Terespola, PKP PLK modernizuje też stacje w Białej Podlaskiej i Małaszewiczach. Na nowym peronie w Białej Podlaskiej ułożone zostały już płyty peronowe. – Wkrótce rozpocznie się montaż ławek, wiaty i informacji pasażerskiej. Pasażerowie skorzystają z nowego peronu w listopadzie– zapowiada przedstawicielka zespołu prasowego. W budowie jest jeszcze podziemne przejście dla pieszych, którym będzie można przejść do peronu wyspowego. Kontynuowane są też prace na reaktywowanym przystanku Biała Podlaska Rozrządowa.
– Ruch pociągów w Białej Podlaskiej usprawni planowana rozbudowa stacji o 10 dodatkowych torów. Poprawi się obsługa pociągów towarowych w ważnym korytarzu transportowym ze Wschodu na Zachód– podkreśla kolejowa spółka.
Prace rozpoczęły się w kwietniu 2018 roku i potrwają do przyszłego roku. Dzięki modernizacji, pociągi osobowe będą mogły pojechać na tej linii z prędkością 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Wszystko za pół miliarda złotych.
![e-Wydanie](https://cdn01.dziennikwschodni.pl/media/public/dziennikwschodni.pl/e-wydanie-artykul.png)