Nakręcony w ubiegłym roku spot „Zamość – Twierdza Otwarta” został doceniony na festiwalu filmów turystycznych Das Goldene Stadttor Tourism Multimedia Award w Berlinie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną.
W tym roku po raz 50. w Berlinie zorganizowano międzynarodowe targi ITB, jedną z najważniejszych imprez w branży turystycznej na świecie. Konkurs na najlepszy film reklamowy Das Goldene Stadttor Tourism Multimedia Award był wydarzeniem towarzyszącym targom.
– Spot z Zamościa spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem jury został nominowany do nagrody głównej – mówi Marek Gajewski, rzecznik prezydenta Zamościa. – Ostatecznie otrzymał nagrodę specjalną.
Spot wyprodukował Damian Bieniek z firmy Edukator Film. Muzykę napisał Jacek Kałuża z lubelskiego kolektywu muzycznego Fanatycy Flow. Scenariusz powstał w wydziale turystyki i promocji urzędu miasta.
– Główni aktorzy to wybrani w castingu Dominik Masiukiewicz, Weronika Mazurek oraz 7-letnia Liliana Kępa. Wcielili się oni w rodzinę zwiedzającą Zamość – mówi Damian Miechowicz i dodawaje, że w spocie zaprezentowała się także grupa rekonstrukcyjna z zamojskiego Nadszańca, Teatr Ognia Utopia oraz Oliwia Zając i Tomasz Kornat, odtwórcy głównych ról w spektaklu „Romeo i Julia”, pokazywanym w Zamościu w ramach Zamojskiego Lata Teatralnego.
Film w dwóch wersjach (30- oraz 15-sekundowej) wyemitowano ponad dwa tysiące razy w na 33 kanałach telewizyjnych. Całkowity koszt emisji to ponad 429 tys. zł, które pochodziły z bonusu, udzielonego w ramach unijnego projektu „Zamość miasto UNESCO. Pomnik historii RP produktem turystycznym polskiej gospodarki”.
W tym roku film „Zamość – Twierdza Otwarta” pokazywany będzie jeszcze m.in. na festiwalach filmów turystycznych w Warszawie, Karlovych Varach i Baku.