Uczniowie siedzą na niewygodnych, niezdrowych, nieestetycznych krzesłach i źle zaprojektowanych ławkach.
Wyniki międzynarodowych badań porównujących meble tradycyjne i ergonomiczne (dostosowane do budowy człowieka) sugerują że meble tradycyjne są współodpowiedzialne za wady kręgosłupa u uczniów, natomiast meble ergonomiczne poprawiają postawę ucznia przy pracy i zmniejszają zaburzenia układu kostno-szkieletowego. W 2007 roku lubelski sanepid przyjrzał się sprzętowi szkolnemu.
61 proc szkół bez certyfikatów na meble
Na skutki nie trzeba długo czekać
Coraz większy problem
- Jednak początek dysfunkcji narządu ruchu to okres szkolny, kiedy młodzi ludzie, w wieku, gdy posiadają najsilniej rozwiniętą potrzebę ruchu, spędzają w przymusowej siedzącej pozycji kilkanaście godzin dziennie w szkole i w domu - mówi.
Szkoda wyrzucać...
- W miarę możliwości wymieniamy sprzęt w naszych szkołach - mówi Anna Podgórna, podinspektor ds. inwestycji szkolnych w Urzędzie Gminy. - Krzesła i ławki używane przez uczniów nie są, aż tak stare, aby je wyrzucać.