Działania marketingowe bez analityki internetowej nie mają sensu. Jeśli inwestujesz w reklamę lub pozycjonowanie, sprawdź, który z tych kanałów przynosi Ci najbardziej wartościowy ruch, a co najważniejsze — najwyższy zwrot z inwestycji.
Analityka na stronie WWW — korzyści
To właśnie dzięki analityce internetowej promocja w sieci jest dziś o wiele skuteczniejsza niż reklama w radiu czy telewizji. Dlaczego? Dzięki temu, że efektywność takich działań możemy zmierzyć i to na różne sposoby. Począwszy od tego, jak użytkownicy odbierają Twoją stronę internetową, po ruch i sprzedaż, a nawet to, jakie firmy odwiedzają witrynę. To bezcenna wiedza, która pozwala na analizę i poprawę skuteczności działań marketingowych.
Analityka na stronie internetowej — przegląd najciekawszych narzędzi
Google Analytics
To darmowe narzędzie od Google’a. Absolutne must have na każdej stronie internetowej. Znajdziesz tu szereg ważnych informacji: dane demograficzne, lokalizację, czy zainteresowania osób, które były na stronie internetowej. To nie wszystko. Dzięki Google Analytics możesz porównywać ze sobą różne źródła ruchu pod kątem konwersji (zakupu lub kontaktu). Dodatkowo, w przypadku sklepów internetowych niezbędny jest raport e-commerce, w którym znajdują się informacje o popularności produktów, liczbie i wartości zakupów oraz najlepszych kanałach sprzedaży.
Google Search Console
To platforma stworzona z myślą o webmasterach i właścicielach stron internetowych. Sprawdzisz tutaj status indeksowania witryny, dodasz mapę strony oraz zobaczysz średnią pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, otrzymasz powiadomienie, gdy boty indeksujące napotkają w witrynie jakieś problemy.
Facebook Analytics
Narzędzie od Facebooka nie jest konkurencją dla Google Analytics, ale warto do niego zaglądać. Możesz tutaj tworzyć zaawansowane lejki sprzedażowe, dowiedzieć się kim są osoby aktywne na fanpage’u, stronie internetowej czy w aplikacji mobilnej. Jeśli prowadzisz działania reklamowe na Facebooku, to najlepsze miejsce do tego, by dowiedzieć, jak, to co robisz przekłada się na sprzedaż.
Hotjar
Jeśli kiedyś zastanawiałeś się, co użytkownicy robią na Twojej firmowej stronie, teraz możesz to zobaczyć. I to dosłownie. Hotjar to narzędzie, które nagrywa sesje użytkowników. Zobaczysz więc, jak odwiedzający przechodzą między stronami w co klikają. A co najważniejsze, wyeliminujesz ewentualne błędy, które hamują czy uniemożliwiają sprzedaż. Hotjar jest płatny, ale można go używać za darmo do stu sesji. Wystarczy więc, że po obejrzeniu i przeanalizowaniu nagrań, możesz je usunąć i czekać na kolejne.
Albacross
To płatne narzędzie, dzięki któremu dowiesz się, gdzie pracują użytkownicy Twojej strony Innymi słowy, jakie firmy odwiedzają witrynę. I to całkowicie legalnie. To pierwszy krok, by dotrzeć do przedstawicieli takich firm, dzięki remarketingowi albo reklamie na LinkedInie
Analityka na stronie internetowe — podsumowanie
Wdrażaj, weryfikuj, a w razie potrzeby — modyfikuj. Gromadź i analizuj dane, by poprawić wyniki swoich działań marketingowych. Dzięki przedstawionym narzędziom dowiesz się, które kanały sprawdzają się najlepiej. Gdzie potencjalny klient styka się z Twoją marką po raz pierwszy, a które kampanie “domykają” sprzedaż. Narzędzia analityczne to również skarbnica wiedzy o Twoich odbiorcach. Wdroż i poznaj je, a już wkrótce przeniesiesz marketing firmy na wyższy poziom i zaczniesz efektywniej zarządzać budżetem reklamowym. Zapytaj o ofertę Agencje SEO.