Konto internetowe to dziś dość szerokie pojęcie. Wybór jest ogromny, dlatego podjęcie ostatecznej decyzji wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jak zatem wybrać najlepsze konto internetowe?
Operacje bankowe możemy zlecić podczas wizyty w placówce, telefonicznej rozmowy z konsultantem, korzystając z internetowego serwisu bankowego albo aplikacji zainstalowanej w smartfonie. I wszystko to możemy zrobić, posiadając tylko jeden rachunek w banku. Wystarczy bowiem, że bank udostępni możliwość korzystania z rachunku przez Internet.
Czym wyróżniają się rachunki internetowe i jak wybrać ten najlepszy?
Charakterystyczną cechą internetowego rachunku bankowego jest możliwość dostępu do konta z każdego miejsca i o dowolnej porze. Nie jesteśmy ograniczeni godzinami otwarcia placówki, jeśli chcemy dowiedzieć się, czy pensja wpłynęła na konto, a płatność czynszu za mieszkanie możemy zlecić nawet w środku nocy. Operacje wykonywane przez Internet są darmowe albo znacznie tańsze w porównaniu do tych zlecanych przez telefon czy w placówce. Dlaczego? Bo odbywają się automatycznie. Są też wygodne, ponieważ nie musimy czekać w kolejce w oddziale bankowym. Internetowa bankowość jest już powszechna. Jak więc wybrać najlepszy rachunek internetowy?
Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na wygodę korzystania z serwisu internetowego. Przejrzysty i czytelny interfejs, łatwe i szybkie wprowadzanie danych odbiorców – to bez wątpienia atut. Warto też przejrzeć koszty użytkowania. Najczęściej dostęp do konta przez Internet i samodzielne zlecanie przelewów są bezpłatne. Gdy takie dyspozycje zlecamy w placówce lub przez telefon, bank może nas obciążyć nas kilkuzłotową opłatą.
Wygodne korzystanie z rachunku internetowego to również przyjazna w obsłudze aplikacja, którą możemy zainstalować na naszym smartfonie. Takie rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Wychodząc na zakupy, wystarczy wziąć ze sobą telefon. Nie musimy już brać portfela z kartą płatniczą. Konto internetowe umożliwia realizowanie płatności bez użycia karty.
Możemy kupić bilet autobusowy, korzystając tylko z telefonu. Bardzo popularny system BLIK pozwala przekazać pieniądze odbiorcy nawet w sytuacji, gdy nie znamy jego numeru konta. Wystarczy, że jego telefon jest zarejestrowany w systemie BLIK. Transakcja potwierdzana jest krótkim kodem wyświetlanym na ekranie telefonu. W ten sam sposób możemy wypłacić pieniądze z bankomatu. Jeśli bankomat obsługuje wypłaty bezkartowe, wystarczy wpisać kod wygenerowany przez aplikację BLIK i już możemy wypłacić gotówkę. Konto internetowe pozwala ponadto zdefiniować płatności cykliczne. Jeśli regularnie płacimy składkę ubezpieczenia na życie albo chcemy raz w miesiącu przelać konkretną kwotę na konto oszczędnościowe, wystarczy ustawić opcję stałego zlecenia przelewu, a system sam zrealizuje taką dyspozycję. Już nie musimy pamiętać o wszystkich płatnościach. Takie możliwości daje właśnie konto internetowe. Dostęp do konta on-line pozwala składać samodzielnie np. wniosek o pożyczkę. Wystarczy parę kliknięć, a dodatkowe środki szybko mogą znaleźć się na rachunku klienta – w przypadku konta internetowego najważniejsza jest wygoda!
Wybierając internetowe konto bankowe, warto zwrócić uwagę na dodatkowe opcje. Często banki dodają tanie ubezpieczenia, specjalne pakiety usług specjalistycznych (hydraulika, ślusarza, itd.) na wypadek awarii w mieszkaniu, a także szeroki wachlarz rabatów na zakupy w sklepach współpracujących z bankiem. To wszystko sprawia, że konto bankowe to już nie tylko rachunek do podstawowych transakcji rozliczeniowych. To poważne centrum dowodzenia, z którego możemy zarządzać domowym budżetem!