TikTok jeszcze do niedawna kojarzył się z aplikacją rozrywkową, na której zamieszczano krótkie, zabawne filmy, tańce czy wyzwania. W ostatnich latach platforma przeszła jednak znaczącą ewolucję, stając się jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla firm i marek. Wykorzystanie serwisu do reklamowania produktów lub usług może przynieść świetne rezultaty – zwłaszcza gdy masz zróżnicowany target i chcesz dotrzeć do niemal wszystkich grup wiekowych. Sprawdź, jak tworzyć treści w social mediach, które ułatwią wypozycjonowanie Twojej marki.
TikTok dla biznesu – zrozum swoją grupę docelową
Według oficjalnych statystyk w 2023 roku z TikToka korzystało miesięcznie 1,7 mld osób, a liczba aktywnych użytkowników wynosiła ok. 1 mld. To sprawia, że popularna aplikacja “do tańczenia” stała się jedną z najczęściej używanych platform społecznościowych na świecie. Znajdziesz tu przedstawicieli każdej grupy wiekowej i wszystkich środowisk. Dzięki temu firmy mogą docierać do szerokiego spektrum odbiorców na całym świecie – od młodzieży, która jest główną grupą docelową większości marek, przez młodych dorosłych, po starsze pokolenia. Założenie konta trwa dosłownie chwilę, a korzyści wynikające z jego prowadzenia mogą być odczuwalne latami.
Pamiętaj, że użytkownicy TikToka lubią różne formaty, dlatego twórz zróżnicowane treści. Sprawdzaj bieżące trendy, monitoruj działania konkurencji z Twojej branży i wykorzystuj pomysły, które mają potencjał sprzedażowy. Pamiętaj przy tym, że internauci szybko się nudzą.
Konto biznesowe to coś więcej niż przestrzeń reklamowa!
Strategie marketingowe powinny być oparte na autentyczności. Potencjał TikToka jest nieograniczony, o ile wiesz, jak budować swój content. Profesjonalne, a jednocześnie naturalne treści, sprawdzają się najlepiej. Unikaj nachalnych reklam, które nie niosą za sobą żadnej wartości dodanej. W przypadku TikToka dobrze sprawdzi się model reklamowy oparty na różnorodności. Stawiaj na storytelling, zamieszczaj filmiki, w których Twój produkt stanowi jedynie tło dla historii, i dziel się z internautami swoją wiedzą i doświadczeniem. Angażuj się także w popularne wyzwania i nawiązuj interakcje z użytkownikami w sekcji komentarzy..
Jak dotrzeć do nowych klientów, jeżeli zaczynasz od zera?
Zaistnienie w mediach społecznościowych to duże wyzwanie. Nawet jeżeli masz pomysł na swoją działalność w przestrzeni cyfrowej i rozumiesz sposób działania nowych aplikacji, musisz przebić się przez konkurencję. Jak to zrobić, aby pozyskać odbiorców i zwiększyć sprzedaż? Na samym początku Twoje konto firmowe będzie mało zasięgowe, dlatego warto zainwestować w płatną reklamę. To jedno z najskuteczniejszych narzędzi, które może wesprzeć w początkowej fazie rozwoju konta biznesowego. Daj się poznać innym użytkownikom! TikTok oferuje różne formaty reklamowe m.in. In-Feed Ads (kreacje pojawiające się podczas scrollowania filmików), Brand Takeover (reklamy pełnoekranowe pojawiające się zaraz po otwarciu aplikacji, które mogą przekierować na stronę internetową) czy Spark Ads (promocja istniejących treści lub filmów innych użytkowników).
Wykorzystaj TikTok w swoim biznesie: skorzystaj z pomocy profesjonalistów!
Jeśli zastanawiasz się, jak w prosty sposób promować swoją firmę na TikToku, ale nie masz doświadczenia w tworzeniu kreacji na media społecznościowe, skorzystaj z pomocy ekspertów od social media marketingu. Agencja Golden Guy specjalizuje się w tworzeniu kreatywnych kampanii marketingowych, które przynoszą wymierne rezultaty - w tym kampanii na TikToku, o których więcej przeczytasz na stronie: https://goldenguy.pl/tiktok/. Stworzymy konto pro dla Twojego biznesu i dotrzemy do odbiorców realnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Bądź pierwszą osobą w swojej branży, która dowie się więcej o nowoczesnych sposobach pozyskiwania klientów i wyprzedzi konkurencję!