Dziś z Małaszewicz na wschodniej granicy Polski wyruszy pociąg PKP CARGO z nadanymi kilkanaście dni temu w Chinach kontenerami z elektroniką. Ładunek trafi wkrótce do odbiorcy z Niemiec.
Pokonał więc trasę niemal dziesięciu tysięcy kilometrów przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Białoruś w ciągu 18 dni. To znacznie krócej, niż gdyby kontenery zostały wysłane do Europy drogą morską.
W Polsce, w należącym do PKP CARGO Centrum Logistycznym Małaszewicze, kontenery zostały przeładowane z wagonów z toru szerokiego 1520 mm na wagony operujące na torach o szerokości 1435 mm (taka szerokość jest w Polsce).
Dziś po południu pociąg prowadzony przez lokomotywę PKP CARGO wyjedzie do Niemiec. Od granicy polskiej do odbiorcy w miejscowości Rheinhausen przewóz będzie realizowany przez niemieckiego przewoźnika narodowego.
To drugi pilotażowy przewóz bezpośredniego pociągu kontenerowego z Chin do odbiorców w Europie Zachodniej realizowany przez PKP CARGO.
Pierwszy taki pociąg PKP CARGO obsługiwało pod koniec września tego roku. W przeciwieństwie do wrześniowego transportu obecnie pociąg został nadany na podstawie wspólnego listu przewozowego CIM/SMGS, czyli wspólnego dokumentu przewozowego dla obu systemów prawnych - zarówno CIM jak i SMGS.
Jest to kolejny istotny krok na drodze do likwidowania barier prawnych, organizacyjnych i technicznych, w celu zapewnienia bezpiecznego i nieprzerwanego przejazdu pociągów między kolejami z różnych krajów.