W październiku bialski oddział Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rozpoczął poszukiwania nowej siedziby. Okazuje się, że w odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęła tylko jedna oferta.
– Teraz ją analizujemy. Decyzje w sprawie ewentualnego nabycia nieruchomości jeszcze nie zapadły – przyznaje Monika Niżniak, rzecznik prasowy GITD. – Na razie pozostajemy w dotychczasowej siedzibie – zaznacza.
A od 2017 roku, czyli od momentu powołania placówki w Białej Podlaskiej, zajmuje ona pomieszczenia w biurowcu przy ulicy Brzeskiej 41. Jeszcze do niedawna budynek należał do samorządu miejskiego, ale rok temu przeszedł na własność starostwa powiatowego.
Samorząd zamierza w tym roku rozpocząć remont obiektu. Jednak już w 2019 roku pracownicy GITD skarżyli się na ponad 200 usterek w biurach przy ulicy Brzeskiej. – Chodziło o przeciekający dach, co powodowało wielokrotne zalania pomieszczeń. Do tego brak możliwości zapewnienia odpowiedniej temperatury, zarówno latem, jak i zimą – wymienia Niżniak.
Poza tym, inspektorat potrzebuje więcej powierzchni biurowej dla pracowników. – Dlatego podjęliśmy decyzję o zakupie nieruchomości – tłumaczy rzeczniczka. GITD chce nabyć budynek o powierzchni biurowej 2000 mkw.
Obecnie w bialskim oddziale pracuje 120 osób. Połowa z nich to pracownicy Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej, które prowadzi sprawy związane z zapewnieniem szczelności systemu poboru opłaty elektronicznej za przejazd po drogach krajowych.