Po czterech miesiącach od rozpoczęcia prac PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. chwalą się modernizacją linii kolejowej od Siedlec do Terespola
Trwają właśnie prace przy Rozrządowej. Liczymy, że ta stacja będzie popularna wśród podróżnych – mówi Tomasz Gontarz, doradca ministra infrastruktury i pełnomocnik wojewody lubelskiego d.s. kolei. – Prace idą zgodnie z harmonogramem – zapewnia.
Na głównej stacji w Białej Podlaskiej zdemontowano już ponad 24 kilometrów torów oraz sieci trakcyjnej. – Rozpoczęliśmy już prace nad konstrukcją nowego przejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów. Na przejście podziemne wykorzystamy ok. 120 ton stali – mówi Witold Cytawa, dyrektor projektu modernizacji tego szlaku.
Reaktywowany będzie też przystanek Biała Podlaska Rozrządowa przy PSW im. Papieża Jana Pawła II
Wykonawca przygotował też do zabudowy 17 nowych rozjazdów, ponad 31 kilometrów szyn, ok. 30 tys. podkładów i 1300 elementów betonowych do budowy nowych wyższych peronów. W nowej odsłonie zobaczymy tu też wiaty, oświetlenie oraz wyraźne oznakowanie. Nad bezpieczeństwem podróznych czuwać będą kamery monitoringu.
PKP PLK szykuje się też do budowy wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Lubelskiej. Zastąpi on przejazd kolejowo-drogowy.
– Dla nas najbardziej wyczekiwaną inwestycją jest właśnie tunel, który usprawni ruch i poprawi bezpieczeństwo– mówi Adam Chodziński, zastępca prezydenta miasta. – Plusem jest także odwodnienie całego terenu, bo zbudowany będzie kanał deszczowy. To dobra informacja zwłaszcza dla mieszkańców osiedla Słoneczne Wzgórze.
Budowa tunelu ma ruszyć w sierpniu. – Chcemy to skoordynować z budową ronda u zbiegu ulicy Kolejowej i Łomaskiej– zaznacza zastępca prezydenta.
Prace trwają też na stacjach w Małaszewiczach i Terespolu, gdzie znajdzie się tzw. Lokalne Centrum Sterowania (LCS). Wszystko za pół miliarda złotych.
Dzięki modernizacji, pociągi osobowe będą mogły pojechać na tej linii z prędkością 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Prace mają potrwać do sierpnia 2020 roku.