Dzięki unijnym dotacjom uczniowie bialskiego Zespołu Szkół Zawodowych
nr 3 mają szansę na lepsze przygotowanie się do matury
- Już od dziecka pasjonowałam się rysowaniem. W szkole znalazłam dobre warunki do rozwoju zainteresowań. Udało mi się wystartować w kilku konkursach na projekty ubiorów - mówi Kasia Fuks, tegoroczna maturzystka Technikum Technologii Odzieży ZSZ nr 3. W konkursie ministra edukacji na mundurki otrzymała wyróżnienie za projekt, który został wykonany i był prezentowany podczas krajowej gali mundurkowej. To nie wszystko. Kasia zdobyła nagrody w trzech innych konkursach. W szkole ozdobiła swoimi rysunkami stołówkę oraz przygotowała plakat do programu "Szkoła bez przemocy”.
Małgorzata Kaczmarczyk, dyrektorka ZSZ nr 3, przyznaje, że dzięki dotacji 100 tys. zł z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu "Nasza Szkoła” jej placówka znacznie poszerzyła ofertę dla uczniów. - Za te pieniądze zorganizowaliśmy m.in. zajęcia przygotowujące uczniów do matury i wyrównujące wiedzę z przedmiotów ogólnokształcących. Młodzież została też przygotowana do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe - mówi Kaczmarczyk.
- Szkoła dała mi możliwość zdobycia zawodu. Na zajęciach pozalekcyjnych "Świat Mody” uszyłam frak, z którego jestem bardzo zadowolona. Dzięki unijnym dotacjom w ramach programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży, mogłam wyjechać wraz z innymi uczniami na darmowe wycieczki do Częstochowy i w góry. Po raz pierwszy w życiu byłyśmy też w teatrze - mówi Kinga.
Barbara Skrobaczewska-Niewęgłowska, nauczycielka ZSZ nr 3, dodaje, że dziewczęta wspaniale spisały się na zajęciach "Świata Mody” podczas szycia strojów historycznych. - Te zajęcia wprowadzały uczennice w świat dawnych i współczesnych projektantów i kreatorów mody - wyjaśnia.
Zdaniem Elżbiety Zaremby, wicedyrektor ZSZ, poprzez atrakcyjne zajęcia i rozwijanie zainteresowań wśród młodzieży poprawia się bezpieczeństwo szkoły.
- Przeprowadzone ankiety wśród rodziców potwierdzają, że mają oni o szkole dobre zdanie. Wśród naszych uczniów jest wielu niepełnosprawnych. Nie ma wobec nich przypadków przemocy. W klasach integracyjnych znajdują lepsze warunki nauczania - zauważa Zaremba.