
Została zakończona modernizacja linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska – Terespol. Prace trwały ponad dwa lata. Inwestycja wyniosła aż 105,3 mln euro.

Na trasie Biała Podlaska – Terespol wymieniono 52 km torów oraz 50 km sieci trakcyjnej. Stacja Chotyłów została przebudowana. Zmodernizowano przejście pod torami.
Przebudowano również 11 przejazdów kolejowych oraz cztery przystanki osobowe w miejscowościach: Ogrodniki, Perkowice, Dobrynka i Kobylany.
– Teraz pociągi pasażerskie będą mogły podróżować z prędkością 160 km/h. pociągi towarowe rozwiną prędkość nawet 120 km/h. Trasę z Siedlec do Terespola będzie można pokonać 40 minut szybciej – zapewnia Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
W drugim etapie inwestycji planowana jest przebudowa stacji Siedlce, Łuków i Miedzyrzec Podlaski. Ma być kontynuowana wymiana systemów sterowania ruchem kolejowym i urządzeń telekomunikacyjnych. To poprawi bezpieczeństwo na torach. Rozpoczęcie prac w ramach II etapu ma nastąpić w IV kwartale 2010 r.