Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Biała Podlaska

22 kwietnia 2021 r.
15:01

Lubelskie: Przewoźnicy narzekają na terminal kontenerowy. "Brakuje nawet Toi-Toi’a"

Autor: Zdjęcie autora Ewelina Burda
(fot. PKP Cargo)

Na długie kolejki do terminalu kontenerowego PKP Cargo narzekają przewoźnicy. Grożą, że ich cierpliwość się skończy i zablokują Małaszewicze. A kolejowa spółka odpowiada, że robi wszystko, by to poprawić.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– To już trwa od blisko dwóch tygodni. W kolejce do terminalu stoi ponad 150 ciężarówek – mówi nam jeden z lokalnych przewoźników, ale woli pozostać anonimowy. Jednak jego cierpliwość powoli się kończy. – Kierowcy czasami muszą stać po kilka dni na dziko. Nie mają toalet, nawet tych typu Toi-Toi. Żadnego dostępu do wody, żadnych warunków sanitarnych – denerwuje się nasz rozmówca.

Chodzi o terminal kontenerowy PKP Cargo Terminale. – Jest tam tylko mały parking na 20 samochodów. To jest tragedia, nikt się tym nie interesuje – podkreśla przewoźnik. Tłumaczy też, że kierowcy nie wybierają sobie sami, z którego terminalu skorzystają. – Dyspozycje idą z góry.

Podaje przykład, że jeden z jego kierowców na rozładunek kontenera czekał od wtorku do czwartku. Jego zdaniem, na innych prywatnych terminalach na terenie Małaszewicz wygląda to inaczej. – Na jednym można przez 12 godzin wydać 180 kontenerów, a na tym PKP Cargo wychodzi tylko kilkadziesiąt. A przecież spółka szczyci się swoimi kontraktami i takim wielkim przerobem. Rzeczywistość jest jednak inna – punktuje przewoźnik.

Poza tym, taka sytuacja wpływa na jego obroty. – Przy takiej organizacji pracy trudno mi zawieźć kontener do Budapesztu w tym tygodniu, bo to 1,5 tys. kilometrów – dodaje. Na koniec przyznaje, że jeśli sytuacja się nie zmieni, to kierowcy zablokują Małaszewicze.

Tymczasem kolejowa spółka odpowiada, że „stara się jak najsprawniej obsługiwać ciężarówki, czekające na załadunek kontenerów”. – Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami, aby rozładować kolejki i tak planować przyjazdy samochodów, żeby skrócić czas oczekiwania. Zadbaliśmy też o ustawienie dodatkowych toalet przenośnych poza tymi, które już postawiliśmy – zapewnia Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo, któremu podlega terminal.

Poza tym, spółka dementuje, jakoby kolejki liczyły po kilkaset samochodów. – Na pewno nie dochodzi do takich sytuacji, aby samochody musiały czekać po kilka dni na załadunek. Przez 20 dni kwietnia obsłużyliśmy około 1000 samochodów, czyli średnio 50 ciężarówek dziennie – precyzuje Losz. Zwraca też uwagę, że obecnie występuje kumulacja ładunków napływających do Małaszewicz. – Przez większość roku załadunek kontenerów na ciężarówki odbywa się praktycznie na bieżąco. Natomiast okresowo następuje znaczne zwiększenie ilości pociągów wysyłanych Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin przez Rosję i Białoruś do Polski – dodaje rzecznik.

W jego ocenie problemy związane z ruchem ciężarówek w Małaszewiczach są niezależne od spółki. – Wybudowana tu przed laty infrastruktura była dedykowana tylko obsłudze ładunków kolejowych i teraz zresztą także dominuje wysyłka kontenerów pociągami. Z tego powodu w Małaszewiczach brakuje dróg dojazdowych i parkingów – podkreśla Losz. Ale to ma się zmienić. – Sytuacja się poprawi, gdy zakończy się modernizacja naszego terminala. Efektem będzie zwiększenie jego przepustowości także w odniesieniu do ciężarówek – zapewnia rzecznik.

Obecnie trwają prace budowlane w tym zakresie. Kolej widzi też inną szansę na poprawę tego impasu. – Będzie to wybudowanie Parku Logistycznego, którą to inwestycję prowadzi Cargotor, inna ze spółek naszej grupy. Przedsięwzięcie obejmuje przebudowanie układu drogowego, dzięki czemu powstanie m.in. wiadukt nad torami i drogi dojazdowe do planowanej autostrady A2, która ma zostać doprowadzona do Terespola – przypomina rzecznik PKP Cargo. W sąsiedztwie terminalu PKP istnieją jeszcze trzy inne terminale kontenerowe.

Małaszewicze to największy terminal intermodalny w Grupie PKP Cargo, nazywany także bramą dla Chin do Unii Europejskiej, ponieważ tędy przepływa największy strumień ładunków wysłanych drogą lądową z Azji Wschodniej do Unii Europejskiej i w odwrotnym kierunku.

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Suszarki do butów ze stali nierdzewnej – niezastąpione w pracy i na stoku

Suszarki do butów ze stali nierdzewnej – niezastąpione w pracy i na stoku

Wilgotne buty to problem, który dotyka zarówno pracowników fizycznych, jak i miłośników sportów zimowych. Przemoczone obuwie nie tylko obniża komfort użytkowania, ale może także prowadzić do powstawania nieprzyjemnych zapachów, namnażania się bakterii oraz osłabienia materiału. Rozwiązaniem są nowoczesne suszarki do butów wykonane ze stali nierdzewnej – trwałe, higieniczne i niezwykle funkcjonalne.

Olgierd Sędlak (z piłką) to jeden z większych talentów w lubelskiej koszykówce
galeria

LNBA: Sky Jumpers autorem największej sensacji 11. kolejki

W LNBA byliśmy świadkami typowej konfrontacji Dawida z Goliatem. Z jednej strony zespół, który w tym sezonie debiutuje na najwyższym poziomie rozgrywkowym, a z drugiej Alco, czyli ekipa z wieloletnim doświadczeniem i olbrzymią liczbą sukcesów na swoim koncie.

Budowa A2 na odcinku Malinowiec-Łukowisko

Miasto chciało widnieć jako węzeł A2. GDDKiA nie chce wprowadzać kierowców w błąd

Zmiana nazwy węzła autostrady raczej nie dojdzie do skutku. Urzędnicy z Międzyrzeca Podlaskiego, miasta, obok którego powstaje właśnie A2 chcieli skorzystać na tym wizerunkowo. Ale GDDKiA ma swoje wytyczne.

Systemy płuczkowe idealnym rozwiązaniem w technologii bezwykopowej

Systemy płuczkowe idealnym rozwiązaniem w technologii bezwykopowej

Systemy płuczkowe w technologii bezwykopowej pozwalają na przeprowadzanie precyzyjnych wierceń horyzontalnych bez konieczności wykopów. Dzięki tym systemom realizacja odwiertów staje się efektywna, przyjazna środowisku oraz oszczędna. Technologie horyzontalnych przewiertów sterowanych, wraz z systemami płuczkowymi, gwarantują utrzymanie optymalnego ciśnienia, co zapewnia precyzyjne wykonanie odwiertów w trudnych warunkach.

3 najlepsze agregaty prądotwórcze do ciągnika dla rolników

3 najlepsze agregaty prądotwórcze do ciągnika dla rolników

Agregaty prądotwórcze napędzane wałkiem odbioru mocy (WOM) to urządzenia, które umożliwiają generowanie energii elektrycznej przy użyciu ciągnika rolniczego. Dzięki nim rolnicy mogą zasilać różnorodne urządzenia elektryczne w gospodarstwie, zwłaszcza w miejscach oddalonych od sieci energetycznej lub podczas awarii prądu.

Kupiłeś sprzęt w Carrefourze? Lepiej go zwróć, bo może wywołać pożar

Kupiłeś sprzęt w Carrefourze? Lepiej go zwróć, bo może wywołać pożar

Francuska sieć sklepów Carrefour zwraca się do klientów z informacją o natychmiastowy zwrot wybranych produktów. Mogą one stwarzać zagrożenie dla zdrowia i życia.

Dalej nie pojechała. Zatrzymali ją inni kierowcy

Dalej nie pojechała. Zatrzymali ją inni kierowcy

Prawie 3 promile alkoholu miała 35-letnia kobieta kierująca Audi. Jej dalszą podróż uniemożliwił inny kierowca.

Mecz Górnika ze Stalą Stalowa Wola był ostatnim na stadionie w Łęcznej w 2024. Pierwszym rywalem zielono-czarnych w 2025 roku będzie ŁKS Łódź

Ruszyła sprzedaż biletów na pierwszy mecz Górnika Łęczna w rundzie wiosennej. Klub przygotował specjalną ofertę dla kibiców

Odliczanie do piłkarskiej wiosny w Betclic I Lidze wypada zacząć już na dobre. W niedzielę 16 lutego Górnik Łęczna zagran na swoim stadinie z ŁKS Łódź. Ruszyła już sprzedaż biletów na to spotkanie, a klub dla swoich fanów, w każdym wieku, przygotował ciekawą ofertę

Grypa w natarciu. Szpitale ograniczają odwiedziny

Grypa w natarciu. Szpitale ograniczają odwiedziny

Z powodu dużej liczby zachorowań na grypę w szpitalach w całej Polsce ograniczane są odwiedziny. Na w Klinice Chorób Zakaźnych szpitala klinicznego w Lublinie od tygodni wszystkie łóżka są zajęte.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 3 lutego 2025 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 3 lutego 2025 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 31 stycznia 2025 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 31 stycznia 2025 r.

Ekspozycja w XIX-wiecznych podziemiach oficyn ratuszowych, prezentująca historię Ratusza zamojskiego na tle historii miasta.
17 lutego 2025, 11:00

Pomysł na ferie. Zejdź za darmo do podziemi

W dwa poniedziałki (17 i 24 lutego) oraz dwa czwartki (20 i 27 lutego) będzie można za darmo wybrać się na zwiedzanie trasy podziemnej oficyny zamojskiego ratusza. Wycieczki organizuje Zamojskie Centrum Informacji Turystycznej i Historycznej.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 stycznia 2025 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 27 stycznia 2025 r.

Ogrzewanie a klimatyzacja w domu – jak wykorzystać klimatyzator zimą?

Ogrzewanie a klimatyzacja w domu – jak wykorzystać klimatyzator zimą?

Klimatyzacja kojarzy się przede wszystkim z chłodzeniem w upalne dni, jednak nowoczesne urządzenia mogą również skutecznie ogrzewać pomieszczenia. Czy warto wykorzystywać klimatyzator zimą jako źródło ciepła? Jakie są zalety takiego rozwiązania i na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi znajdziesz w naszym poradniku.

Leasing samochodu online - argumenty za i przeciw

Leasing samochodu online - argumenty za i przeciw

Leasing operacyjny to popularna forma finansowania zakupu samochodu, szczególnie wśród przedsiębiorców. Pozwala na użytkowanie pojazdu bez konieczności jego natychmiastowego wykupu, co daje elastyczność finansową. Jednak przed podjęciem decyzji o wyborze leasingu operacyjnego warto zapoznać się z jego zaletami i wadami. W tym artykule omówimy kluczowe aspekty tego rozwiązania.

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium