- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autos
Duży niepokój samorządowych władz Międzyrzeca wywołał przyjęty w ostatnich dniach przez rząd RP program budowy autostrad i dróg krajowych do 2010 roku. Wynika z niego, że w tym okresie nie będzie budowana obwodnica po zachodniej stronie tego miasta.
Tranzytowy ruch samochodowy, przede wszystkim tirów, przez Międzyrzec, odbywa się głównie ulicami: 3. Maja, Lubelską i Warszawską.
Przejazd nimi ciężkich pojazdów sprawia, że coraz częściej pękają ściany i fundamenty domów, znajdujących się przy nich. Ponadto paradoksem jest fakt, że ul. 3. Maja jako droga powiatowa, spełnia funkcję trasy krajowej, mimo że nie jest przystosowana do tej roli.
- Na początku tego roku z myślą o szybkim przystąpieniu do budowy obwodnicy, samorządowe władze miasta i gminy złożyły deklaracje nieodpłatnego przekazania swoich terenów pod tę inwestycję. Taki sam zamiar ma Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa, mająca swoje tereny obok naszego miasta. W tej sytuacji zatwierdzony przez rząd program budowy autostrad i dróg do 2010 roku, w którym nie znalazła się nasza obwodnica, jest dużym nieporozumieniem - stwierdza Stanisław Lesiuk, burmistrz Międzyrzeca.
Od dłuższego czasu przygotowywane są dwie dokumentacje (techniczna i geodezyjna), dotyczące budowy międzyrzeckiej obwodnicy. Wydano na to już prawie milion złotych. Gdy wszystkie formalności zostaną załatwione to lubelski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie mógł wystąpić do wojewody lubelskiego o wydanie pozwolenia na budowę obwodnicy. Najwcześniej jest to możliwe na początku 2004 roku.Tymczasem przyjęty przez rząd program, przewiduję, że w województwie w latach 2006 - 2010 budowane będą obwodnice: Okopów koło Chełma, Puław (razem z drugim mostem przez Wisłę) i Lublina.
Natomiast nie jest planowana budowa nie tylko obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, ale także Kraśnika i Janowa Lubelskiego. Miast położonych również na szlaku przyszłej trasy ekspresowej nr 19.•