

Syndyk masy upadłości lubelskiej firmy DZT Fabryka Samochodów, producenta honkera, sprzedał dokumentację konstrukcyjno - technologiczną samochodu oraz oprzyrządowanie do produkcji

Nabywcą jest firma Autobox Innovations ze Starachowic.
Firma ze Starachowic należy do holdingu Sobiesława Zasady. Za przejecie praw intelektualnych i oprzyrządowania do produkcji honkera zapłaciła 2,5 miliona złotych. Zmodernizowany honker ma być zaoferowany wojsku w ramach programu Mustang. Od kilku lat armia nie przeprowadziła skutecznego przetargu i wymiany samochodów zaplecza. Chodzi o wysłużone honkery. Armia w ramch programu Mustang chce kupić blisko 600 pojazdów zaplecza.
Zmodernizowany honker nosi oznaczenie M-AX. Starachowicki producent zapowiada radykalna poprawę mobilności, dynamiki i ładowności, aż do 3,5 tony. Pod maską ma być montowany silnik wysokoprężny Iveco o pojemności 3 litrów i mocy od 150 do 170 KM, dysponujący momentem obrotowym od 380 do 430 Nm.
Auto oczywiście posiada napęd 4x4 z blokadą trzech mechanizmów różnicowych – międzyosiowego oraz przedniego i tylnego mostu. Blokada jest uruchamiana elektrycznie z kabiny pojazdu. Na nowe samochody wojsko chce wydać blisko 80 milionów złotych.
