Można już korzystać z aplikacji Too Good To Go! stworzonej do walki z marnowaniem jedzenia. Za jej pośrednictwem można kupować za 1/3 ceny spakowane w paczki-niespodzianki niesprzedane jedzenie z restauracji, kawiarni, sklepów i cukierni
Blisko 60 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucić żywność. Najczęściej wyrzucamy gotowe posiłki (aż 70,3 proc. ankietowanych to robi). Polska plasuje się na 5. miejscu wśród krajów Unii Europejskiej marnując co roku 9 mln ton jedzenia, co daje średnio 247 kg na osobę.
Żeby ograniczyć problem marnowania żywności w Lublinie stworzono Banki Żywności czy Jadłodzielnię. Teraz jest aplikacja Too Good To Go.
– Wystarczy ją zainstalować i określić lokalizację, z której chcemy odbierać jedzenie – tłumaczy Karolina Woźniak z Too Good To Go. – Pojawi nam się wtedy oferta poszczególnych lokali, które oferują paczki-niespodzianki oraz godziny, w których możemy je odbierać. Decydując się na zakup, płacimy 1/3 ceny wartości oferowanych produktów.
Na razie na liście partnerów współpracujących z aplikacją w Lublinie znalazły się:
- B & R Incognito,
- Bistro u Kucharek,
- stacje bp: Botanik, Koziołek, Safari,
- Central Park Bistro Chopina,
- Central Park Family Restaurant,
- Co Ludzie Powiedzą Café,
- Columbus Tarasy Zamkowe,
- Fresh Dieta - Catering Dietetyczny,
- Fresh Sushi,
- Grycan,
- Kantyna N14,
- Kawałeczek,
- Mandragora,
- Meet & Fit - Slow Food -Lublin,
- Nie Wylej,
- North Fish Plaza,
- North Fish Vivo,
- Olimp,
- W Chlebaku – Bistro.
– Ale lista będzie systematycznie powiększana – podkreśla Woźniak i tłumaczy, że aplikację warto podglądać, bo nowe oferty są wystawiane niemal przez całą dobę. – Oferta śniadaniowa jest już dostępna około południa, sklepiki publikują ją koło godz. 16-17, a restauracje późnym wieczorem.
Prowadzący aplikację podkreślają, że korzystając z niej, wspieramy także gastronomię w trudnym dla niej czasie.
– Dobrze wiemy, że nikt nie lubi wyrzucać jedzenia, zwłaszcza w tak wymagającym dla branży spożywczej czasie. Niestety, bywa tak, że nawet najlepsze planowanie nie jest w stanie ustrzec nas przed marnowaniem. Obecnie bardzo trudno jest przewidzieć zachowania klientów i dobrze oszacować zapotrzebowanie – tłumaczy Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go.