Dziewięć firm z naszego regionu znalazło się w pierwszej setce rankingu najcenniejszych marek przygotowanego przez „Rzeczpospolitą”. Na największą lojalność klientów może liczyć Lubella.
Pod uwagę brano m.in. wartość marek w milionach złotych z dwóch ostatnich lat oraz wartość sprzedaży licencjonowanej. Pierwszą pozycję w rankingu utrzymał ubiegłoroczny zwycięzca – Orlen. Za nim uplasowała się Biedronka i PKO Bank Polski.
Pierwsza z Lubelszczyzny to notowana na 63 miejscu spółka Black Red White. Na 77. miejscu – Perła. 80. miejsce przypadło Multimediom, 82. – Cisowiance, a 83. – Spomlekowi.
W pierwszej „setce” znajduje się też Lubella (85. miejsce), Stokrotka (91. miejsce) i Nałęczowianka (98. miejsce). Dalej w ogólnopolskim rankingu znajdziemy Ursus (117. miejsce), Herbapol (127. miejsce), Krasnystaw (147. miejsce), Solidarność (215. miejsce), Bieluch (236. miejsce), Cydr Lubelski (240. miejsce) oraz Łuków (274. miejsce).
– Nasza wysoka lokata w rankingu wydanym przez dziennik „Rzeczpospolita” to dowód na to, że przyjęta przez nas strategia, polegająca na umiejętnym łączeniu bogatej tradycji marki z innowacyjnością, jest słusznym kierunkiem – komentuje wyniki prezes zarządu firmy Herbapol-Lublin SA, Evangelos Evangelou.
W rankingu najcenniejszych marek produktów żywnościowych najwyżej uplasował się Spomlek (14. miejsce), Lubella (15. miejsce), Herbapol (23. miejsce), Krasnystaw (28. miejsce). Wśród napojów bezalkoholowym najwyżej oceniono Cisowiankę (4. miejsce) i Nałęczowiankę (5. miejsce), a wśród słodyczy – Solidarność (9. miejsce). Produkowana w Lublinie Żołądkowa Gorzka zajęła 13. miejsce wśród napojów alkoholowych, a Perła – 14. miejsce.
Wśród produktów niespożywczych na 9. miejscu ogólnopolskiego rankingu umieszczono Black Red White, a Ursus na 21. miejscu. W rankingu dotyczącym handlu lubelska Stokrotka uplasowała się na 5. miejscu. W „telekomunikacji” także na 5. miejscu uplasowały się Multimedia.
>>> Przeczytaj także: Złota Setka 2016. Ranking Najlepszych Firm Lubelszczyzny [POBIERZ PDF]
W rankingu siły marki 2017 najwyżej, bo na 3. miejscu, znalazła się Lubella. Nieco niżej znajdziemy Herbapol (30.), Cisowiankę (35.), Nałęczowiankę (54.), Black Red White (55.), Krasnystaw (71.) oraz Bieluch (86.).
Z kolei w rankingu najczęściej wybieranych marek bardzo wysoko – na 7. miejscu – znalazła się Lubella, Black Red White (35. miejsce), Cisowianka (37. miejsce), Herbapol (45.miejsce) i Nałęczowianka (59. miejsce)
Na największą lojalność klientów może liczyć Lubella (4. miejsce). Z kolei jako najbardziej prestiżową markę uznano Lubellę (12. miejsce) i Herbapol (45. miejsce). A jak postrzegana jest jakość oferowanych produktów? W tej kategorii na drugim miejscu znalazła się Lubella.