8 nowych podmiotów ekonomii społecznej z województwa lubelskiego może od wtorku posługiwać się Znakiem Zakup Prospołeczny. To gwarancja, że ich produkty i usługi są najwyższej jakości, a decydując się na nie pomagamy osobom wykluczonym społecznie m.in. niepełnosprawnym
W województwie lubelskim działa już 27 podmiotów, które mogą pochwalić się Znakiem Zakup Prospołeczny przyznawanym przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Lublinie. Są wśród nich m.in. spółdzielnie, fundacje, zakłady aktywności zawodowej. – To dla nas bardzo ważne wyróżnienie. Takie certyfikaty wzbudzają większe zaufanie i zachęcają ludzi do skorzystania z usług firmy, który nie jest nastawiona tylko na biznes, ale też na pomoc, misję – podkreśla Katarzyna Depta, prezes Fundacja Tup Tusie, która prowadzi żłobek w Lublinie. - Naszą misją jest wsparcie dla kobiet, które długo były bez pracy. Mają wykształcenie pedagogiczne, ale w obecnych warunkach na rynku pracy to nie wystarczy. My zapewniamy im szkolenia i dbamy, żeby miały dodatkowe kwalifikacje.
Oprócz Fundacji Tup Tusie do podmiotów, które mogą posługiwać się certyfikatem Zakup Prospołeczny dołączyło wczoraj siedem spółdzielni socjalnych: Sami Swoi, Pomocni Nad Wisłą, Kuźnia Talentów, Niedźwiadek, Pod Dobrym Adresem, Jagienka i Garmażerka Pierogarnia Stolnica.
– Na początku mieliśmy problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników, a to przekładało się niestety na trudności finansowe. W końcu udało nam się znaleźć odpowiedzialnych ludzi, z pozytywnym podejściem, z którymi bardzo dobrze się współpracuje – opowiada Anna Karpeta, prezes Spółdzielni Socjalnej Pomocni Nad Wisłą, która działa na terenie powiatu puławskiego. - W tym momencie zatrudniamy osiem osób i nareszcie zaczynamy się rozwijać. To dla nas przełom, co potwierdza niejako Znak Zakup Prospołeczny.
- Podmioty ekonomii społecznej realizują bardzo ważny cel – zatrudniają osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Pomagają im wyjść z tzw. kręgu bezczynności i usamodzielnić się. Dlatego chcemy je promować i zachęcać potencjalnych klientów do korzystania z ich produktów czy usług – zaznacza Małgorzata Romanko, dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Lublinie. – Korzyści są obopólne: klient dostaje najwyższą jakość, a pracownicy mogą się rozwijać.