"Za ostatni grosz" to nowa seria piw, która będzie dostępna w Biedronce. Są efektem współpracy browaru Tenczynek, którego właścicielem jest Janusz Palikot oraz Romualda Lipko, twórcy Budki Suflera.
Pierwszym piwem serii będzie lager (11 proc. ekst. i 5,5 proc. alk). Etykieta piw nawiązuje do popularnej płyty Budki Suflera "Za ostatni grosz". W Biedronce ma być dostępne od 20 grudnia. Kolejne pojawią się już po nowym roku. Wśród nich ma znaleźć się również coś dla bardziej zaawansowanych piwoszy. Nieco wcześniej piwo było warzone w browarze Czarny Kot w Radomiu.
- Sama etykieta piwa to projekt autorstwa Ilony Jaszak. Ta koncepcja jest świadomym nawiązaniem do okładki płyty “Za ostatni grosz”. Projekt jest bardzo prosty i to zarówno w nim, jak i w samym piwie z Tenczynka tkwi prawda - powiedział portalowi Dla Handlu Przemysław Bobrowicz, dyrektor ds. marketingu Browaru Tenczynek.
Romuald Lipko zainwestował w biznes alkoholowy. Na rynku pojawiła się m.in. wódka "Jolka, Jolka pamiętasz". Z kolei Janusz Palikot kupił w tym roku browar Tenczynek od Marka Jakubiaka, posła Kukiz'15.