
Ruszyła rozbiórka pustostanów na terenie budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ‘80. Brakujący odcinek tzw. Trasy Zielonej ma być gotowy na początku 2025 roku

Wczoraj na placu budowy pojawił się ciężki sprzęt, który posłuży do wyburzenia obiektów kolidujących z przebiegiem planowanej dwupasmówki.
– Prace dotyczą około 160 różnych zabudowań i potrwają około miesiąca – przypomina Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta. I dodaje: – Następnie wykonawca przystąpi do wykonania konstrukcji wsporczej pod istniejący ciepłociąg oraz robót ziemnych związanych z przebudową kanalizacji sanitarnej i budową kanalizacji deszczowej.
Przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 wybuduje firma Strabag. Za zlecenie otrzyma nieco ponad 96 mln zł. Jej oferta była najtańsza z czterech, jakie wpłynęły w rozstrzygniętym na początku kwietnia przetargu. Było to drugie postępowanie. Pierwsze trzeba było unieważnić, bo złożone propozycje znacząco przewyższały możliwości finansowe samorządu. Konieczne były negocjacje z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w sprawie zmiany sposobu finansowania inwestycji, która otrzymała 65 mln zł dotacji w ramach rządowego programu Polski Ład. Tymi środkami miasto mogło jednak dysponować dopiero na końcowym etapie budowy, a wcześniej musiało wydawać własne pieniądze. Udane finał rozmów z BGK pozwolił na rozwiązanie tego problemu i wyłonienie wykonawcy.
Przypomnijmy, że chodzi o budowę ok. 1,1 km brakującego fragmentu ul. Lubelskiego Lipca ’80 od skrzyżowania z ulicami Krochmalną i Diamentową do ul. Cukrowniczej w pobliżu Areny Lublin, gdzie obecnie urywa się tzw. Trasa Zielona. Nowa droga na całym odcinku ma być dwujezdniowa z trzema pasami ruchu i buspasami w każdym kierunku. Powstanie kanalizacja deszczowa i oświetlenie. Zakres prac obejmuje również budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych oraz dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ulicami Cukrowniczą i Włościańską. Fragment tej ostatniej, podobnie jak odcinki innych bocznych uliczek (m.in. Ciepłej, Przeskok i Dzierżawnej) także czeka przebudowa.
Termin ukończenia prac upływa 4 lutego 2025 roku.
