Od środy część wydziałów chełmskiego Urzędu Miasta przejdzie na e-wizyty. To wideorozmowa z urzędnikiem, na którą wcześniej petent musi się umówić. W ten sposób będzie można załatwić sprawę w urzędzie bez wychodzenia z domu. Samorząd będzie z niego korzystał bezpłatnie przez najbliższe 3 miesiące.
– Wirtualna wizyta w urzędzie i rozmowa z urzędnikami podczas wideokonferencji. To dodatkowe narzędzie komunikacji, które pozwoli mieszkańcom na bezpieczną wizytę w urzędzie w dobie pandemii, gdy kontakt bezpośredni jest utrudniony lub niemożliwy – mówi Dominik Gil z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełma. – To efekt wdrażania pilotażowego projektu eDoradca.
Jak to działa? Do wideorozmowy oczywiście jest niezbędny komputer lub telefon z przeglądarką internetową – zalecana przeglądarka to Google Chrome – ale usługa działa również na innych przeglądarkach wskazanych na stronie Google Meet. Wideorozmowa przez telefon będzie prowadzona w aplikacji Google Meet.
Żeby zarezerwować spotkanie online z urzędnikiem, należy wejść na odpowiednią stronę www, a następnie kliknąć w link przypisany do danego departamentu czy wydziału i wypełnić prosty formularz, wybierając z listy temat rozmowy. Ważne, żeby podczas rezerwacji podać swoje dokładne dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail.
Zgłoszenie zostanie dodane do kolejki, a gdy urzędnik będzie gotowy do rozmowy z nami, otrzymamy zawiadomienie o terminie wideokonferencji.
Nowa i bezpieczna formuła komunikowania pozwoli chełmianom uzyskać potrzebne informacje bez wychodzenia z domu. – Zdalnie, za pośrednictwem wideorozmowy, będzie można skonsultować sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji, Gospodarki Odpadami Komunalnymi, Departamentu Edukacji i Sportu oraz Urzędu Stanu Cywilnego – wyjaśnia Monika Zaborek-Turewicz, dyrektor Departamentu Spraw Obywatelskich UM Chełm.