Ponad 3 tys. zł straciła w poniedziałek mieszkanka Chełma odpowiadając na SMS. Wiadomość dotyczyła uregulowania niespełna 1 zł i 47 groszy zaległości telekomunikacyjnych. Gdy dokonała wpłaty na wskazane konto okazało się, że z jej rachunku pobrana została dużo większa kwota.
W poniedziałek do dyżurnego chełmskiej komendy zgłosiła się 46-letnia mieszkanka Chełma, która poinformowała o oszustwie. Z relacji kobiety wynikało, że na telefon komórkowy otrzymała SMS z żądaniem zapłaty kwoty 1,47 zł z tytułu zaległej opłaty telekomunikacyjnej. Pokrzywdzona wykorzystując załączony do wiadomości link przekazała na wskazany rachunek zaległą kwotę. Jednak, jak się później okazało, tytułem tego przelewu z jej rachunku pobrane zostało 3100 zł.
Policjanci wyjaśniają sprawę i poszukują oszustów.
To już kolejny identyczny przypadek oszustwa w ostatnim czasie. W podobny sposób pieniądze straciła kobieta z okolic Biłgoraja. Dostała na swój telefon wiadomość z informacją, że zalega z opłatą za usługę. Chciała dopłacić brakujące kilka złotych. Skorzystała z linku do platformy płatniczej, przesłanego w sms-ie. Straciła ponad 20 tysięcy złotych.