Trwają prace przy budowie drogi wojewódzkiej nr 833, która w części przebiega przez Kraśnik, łącząc starą dzielnicę miasta z dzielnicą fabryczną. To ważna inwestycja dla miasta i jego mieszkańców. I wyczekiwana.
– Przebudowa drogi wojewódzkiej 833, a zwłaszcza budowa obwodnicy północnej Kraśnika, to jedna z tych kluczowych inwestycji drogowych, które radykalnie zmienią układ komunikacyjny w mieście i wokół niego – podkreśla Wojciech Wilk, burmistrz Kraśnika. – Dla mieszkańców to duże ułatwienie w poruszaniu się z części fabrycznej do starej, ale powstanie drogi może mieć również pozytywny wpływ na rozwój mieszkalnictwa w okolicach osiedla Piaski i na skomunikowanie naszych terenów inwestycyjnych, zwłaszcza Parku Przemysłowego Kraśnik, który na 75 hektarach chcemy utworzyć w tej właśnie okolicy, czyli w sąsiedztwie Fabryki Łożysk Tocznych.
Burmistrz zwraca też uwagę na jeszcze jeden aspekt, związany z drogą krajową. – Ważny jest też szerszy kontekst, bo do tego dochodzi jeszcze budowa drogi ekspresowej S19. Z kolei ta inwestycja stworzy wyjątkowe możliwości szybkiego, bezpośredniego połączenia z takimi aglomeracjami, jak Lublin czy Rzeszów i patrząc dalej – Warszawa i Kraków – dodaje Wojciech Wilk.
Realizowana inwestycja dotyczy 8-kilometrowego odcinka drogi.
Trasa w Kraśniku zostanie rozbudowana i przełożona na nowy ślad między zaprojektowanymi skrzyżowaniami z ul. Graniczną i drogą krajową nr 19 (ul. Lubelska), dzięki czemu ruchu pojazdów zostanie wyprowadzony ze starej części miasta. Prace częściowo obejmą też Urzędów.
Teren budowy na odcinku Kraśnik – Urzędów przekazano wykonawcy 24 lipca.
– Obecnie trwają prace geodezyjne i przygotowawcze takie jak wycinka drzew oraz roboty rozbiórkowe – opisuje Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
W związku z prowadzoną wycinką drzew na ul. Urzędowskiej w Kraśniku a także na terenach leśnych został wprowadzony ruch wahadłowy.
– Na odcinku drogi przebiegającej po trasie istniejącej DW 833 wraz z postępem robót w tych miejscach będzie wprowadzany ruch wahadłowy – zapowiada Małecki.
Zakończenie robót planowane jest na koniec listopada 2021 r.