Premiera nowego Fallouta co raz bliżej. Twórcy zapewniają, że ich dzieło będzie starało się jak najlepiej oddać klimat legendarnych Falloutów sprzed lat. A jednym z tych twórców jest Brian Maze.
– Jestem starszym artystą koncepcyjnym. Dodatkowo dostarczam materiały 2D do gry. Dla przykładu w Fallout: New Vegas narysowałem większość billboardów i plakatów, a także zaprojektowałem kilka logotypów, na które można się natknąć podczas grania.
Przy jakich grach już pracowałeś?
– Pracowałem przy 18 wydanych tytułach w trakcie trwania mojej kariery, a obejmują one: Fallouta 2, Planescape: Torment, serię Icewind Dale, Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Alpha Protocol i oczywiście Fallout: New Vegas. Pracowałem też nad 3 anulowanymi tytułami.
Co jest najlepsze w twojej pracy?
– Nie popadając w zbyt pompatyczne tony: kocham prace z ekipą. Najlepszą częścią mojej pracy to być otoczonym przez utalentowanych ludzi, pracujących razem nad tworzeniem wspaniałych rzeczy. Będąc dzieciakiem grałem dużo w gry zespołowe i teraz także to lubię. Najgorszą częścią mojej pracy jest brak kontaktu twarzą w twarz z fanami czy ludźmi, którzy grają w gry, które robimy. Producenci komiksów mają konwenty, na których spotykają się z ludźmi, sportowcy mają krzyk tłumu, filmowcy mogą usiąść w audytorium i usłyszeć, jaka jest reakcja na ich film. Jako twórca gier czuję się jakbym nie miał bezpośredniej możliwości skontaktować się z ludźmi, dla których wykonuję swoją pracę.
– W 1993 wszystko było o wiele łatwiejsze. Odpowiedziałem na ulotkę, którą znalazłem w swoim lokalnym sklepie z komiksami. I już.
Co do tej pory było najważniejszym wydarzeniem w twojej karierze?
– Współtworzenie postaci z Chrisem Avellonem, która nazywała się Darth Nihilus w Star Wars: KOTOR II. Postać posiada swoją figurkę, występuje w wielu mediach związanych z Gwiezdnymi Wojnami, fani przebierają się za tą postać i była omawiana przez wiele tygodni w programie radiowym Howarda Sterna. Ta postać była moimi 15 minutami chwały.
– Ogólnie rzecz biorąc, było to moje pierwsze zadanie po dołączeniu do Black Isle Studios, więc robiłem tylko to, co mi kazano. Aczkolwiek pamiętam, że spadł mi kamień z serca, że zostałem poproszony o zrobienie czegoś, co umiałem zrobić z łatwością. To sprawiło, że stres się trochę zmniejszył.
Twój ulubiony Vault Boy?
– Tylko jeden? Narysowałem ich ponad 200. Mam wiele ulubionych – betrayer, married, virgin i gecko skinning dla przykładu.
Twoja ulubiona gra?
– Z czystej nostalgii: Defender, klasyk z automatów od Williams Electronics. Nadal mam miłe wspomnienia z dzieciństwa, gdy ze swoim najlepszym przyjacielem jechaliśmy na rowerach do naszego lokalnego sklepu spijać sorbety podczas wydawania naszego kieszonkowego na granie w tą grę przez całe lato. Ale nadal jestem w nią kiepski.
-- Epic Mickey, NBA Jam i Batman: Brave and the Bold.
A na koniec szybka informacja o polskim wydaniu Fallout: New Vegas. Na PC będziemy mogli oryginalną, angielską wersją językową (z polskimi napisami lub bez). Wersje konsolowe będą tylko w języku angielskim.
Premiera gry: październik 2010