Wsparcie dla technologii fotogrametrii, filtrowania neuralnego, albo technologia zmiękczania obrazu – karty graficzne są potrzebne nie tylko graczom.
Przed konferencją Adobe MAX, Nvidia pochwaliła się kilkoma informacjami z serii In the Nvidia Studio na temat usprawnień dla kreatywnych aplikacji Adobe z wykorzystaniem kart graficznych.
A przy okazji pokazała twórczość Anny Natter, artystki zmieniającej zdjęcia 2D w modele 3D.
Karty graficzne Nvidia pozwalają optymalizować pracę z aplikacjami Adobe Creative Cloud, w szczególności tymi, których użycie wymaga zaprzęgnięcia mocy SI i które są właśnie pokazywane podczas tegorocznej konferencji Adobe MAX.
To na przykład wsparcie dla technologii fotogrametrii w Substance 3D Sampler, dzięki czemu twórcy są w stanie zmienić zdjęcia w fotorealistycze obiekty 3D kilkoma kliknięciami.
W Adobe Photoshop technologia filtrowania neuralnego wspomaga funkcję rekonstrukcji obrazu (Photo Restoration), która pozwala przywrócić do świetności uszkodzone zdjęcia.
Wspomagane SI narzędzie Object Selection pozwala wybrać konkretne jego fragmenty, co znacząco skraca czas pracy artysty.
W Adobe Photoshop Lightroom Classic maski wspomagane przez SI pozwalają szybko wybrać i maskować wybrane elementy w celu zastosowania filtrów. W Adobe Premiere Pro technologie wspomagane SI są efektywniejsze dzięki mocy kart graficznych, m.in. technologia zmiękczania obrazu (Unsharp Mask) czy technologia łagodzenia barw (Posterize Time effect).
A dodatkowe usprawnienia sprzętowe, które wpływają na szybkość generowania obrazu to: Lumetri scopes, formatki dotyczące ruchu (Motion Graphics Templates) oraz inteligenta automatyczna korekcja koloru.
Więcej na blogu In the Nvidia Studio.