

4 stycznia zarejestrowano 2 milionowy adres internetowy z końcówką .pl. A to oznacza, że w ciągu dwóch i pół roku polski rejestr powiększył się dwukrotnie. I już prawie dogoniliśmy Włochów.

1. Niemcy: 14 000 000
2. Wielka Brytania: 9 000 000
3. Holandia: 4 200 000
W Polsce zaś największą popularnością cieszy się ogólna końcówka .pl (1 350 000). Na drugim miejscu jest .com.pl (330 000), a na końcu .waw.pl (47 000).
Przez pierwsze 10 lat funkcjonowania domena .pl zgromadziła jedynie 100 tysięcy adresów. Na znaczny wzrost liczby rejestrowanych domen wpływ miało otwarcie się Naukowej i Akademickiej Sieci Internetowej (NASK) na współpracę z innymi partnerami. W 2003 roku NASK uruchomił Program Partnerski, który umożliwił zewnętrznym firmom samodzielną rejestrację i utrzymywanie domen, z czego skorzystała m.in. firma home.pl.
- Cieszymy się z osiągnięcia tak imponującego wyniku przez rejestr domeny .pl. Na tle innych krajów świadczy to o dużej dynamice rozwoju Internetu w naszym kraju. Pokazują to również statystyki wzrostu liczby internautów – mówi Marcin Kuśmierz, dyrektor zarządzający home.pl.
Także wzrostu liczby zamożnych internautów, bo co lepsze domeny są coraz droższe: jak podaje portal CenyDomen.pl, za domenę opony.pl na początku ubiegłego roku zapłacono rekordową kwotę 960 tysięcy zł.