Trwają prace na pięciu odcinkach przyszłej S17 pomiędzy Warszawą a granicą polsko-ukraińską. Dla kolejnych dziewięciu opracowywana jest dokumentacja projektowa.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na węźle Lubelska wykonano nawierzchnię z betonu cementowego na osi wschód – zachód, a na osi północ – południe ułożona jest zachodnia jezdnia przyszłej S17. Rozebrane zostały szalunki północnego wiaduktu nad S17 na osi wschód – zachód i montowane jest deskowanie pod wiadukt południowy, ostatni jaki został do zbudowania. Wykonywany jest drenaż drogowy, kanalizacja deszczowa, mury oporowe oraz pale pod ekrany dźwiękochłonne. Termin zakończenia robót to jesień tego roku.
W Woli Duckiej, na odcinku węzeł Lubelska - Kołbiel wprowadzono czasową zmianę organizacji ruchu. Zamknięto fragment ul. Narutowicza przy skrzyżowaniu z DK17 w stronę Otwocka. Kierowcy korzystają z objazdu drogą dojazdową.
Kolejne zmiany w organizacji ruchu dotyczą obwodnicy Kołbieli. Pierwsza z nich jest na wysokości Ostrowika, a druga na połączeniu z oddanym do ruchu odcinkiem S17 w kierunku Garwolina. W obu przypadkach przeniesiono ruch na drogę serwisową, co pozwoli na jednoczesne wybudowanie obu jezdni S17. GDDKiA planuje udostępnić ten fragment jezdni jesienią tego roku.
Na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego wznoszona jest 300-metrowa estakada nad doliną Sołokiji. Budowane są obiekty inżynierskie, w tym wiadukt nad obwodnicą w obrębie węzła Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850. Na około 6 km przyszłej obwodnicy wykonana jest bitumiczna warstwa wiążąca jezdni.
Oddane do użytku zostało pięć odcinków S17 od końca obwodnicy Kołbieli do węzła Kurów Zachód. To ponad 70 km nowej drogi. W tym momencie wykonawca wzmacnia grunt na odcinkach o słabej nośności, budowane są drogi dojazdowe, prowadzone prace wykończeniowe przy obiektach inżynierskich oraz roboty brukarskie.
W miejscu przyszłego węzła Zakręt zmieniono organizację ruchu na skrzyżowaniu DK2 z DK17. Prowadzone są prace przy obiektach mostowych. Wzdłuż DK2 wykonywane są ścianki szczelne. Na całej długości przyszłej S17 w obrębie tego odcinka trwają roboty ziemne, profilowane i zagęszczane jest podłoże. Przebudowywane są kolizje z sieciami teletechnicznymi i energetycznymi, budowana jest kanalizacja deszczowa oraz elementy układu odwodnienia.
Przygotowywana jest również dokumentacja dla kolejnych odcinków dróg, czyli Piaski – Łopiennik, Krasnystaw Północ –Izbica, Izbica – Zamość Sitaniec, Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – obwodnica Tomaszowa Lubelskiego, obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – Hrebenne, a także dla drugiej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.