Do jutra mają potrwać rozpoczęte dziś próby obciążeniowe przebudowywanego wiaduktu kolejowego nad ul. Diamentową w Lublinie. Testom poddawany jest też pobliski most kolejowy na Bystrzycy
Wytrzymałość konstrukcji jest sprawdzana przy pomocy lokomotywy ważącej 115 ton. – Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Sprawdzane jest to, czy konstrukcja nie ugina się pod ciężarem bardziej, niż założyli projektanci. Próby wiążą się z utrudnieniami w ruchu na Diamentowej.
Podobnym testom poddawany jest most kolejowy na Bystrzycy, pod którym obok rzeki biegnie też ul. Janowska. Obydwa obiekty są przebudowywane w ramach modernizacji linii kolejowej łączącej Lublin z Warszawą. – Ich konstrukcja będzie dostosowana do cięższych składów. Pociągi będą mogły nimi jeździć z prędkością do 100 km/h – zapowiada Siemieniec.
Prace przy przebudowie kolejowych wiaduktów na terenie Lublina mogą trwać nawet do ostatniego kwartału bieżącego roku. Wynajęta przez kolej firma wzmacnia m.in. konstrukcję wiaduktu nad Drogą Męczenników Majdanka oraz mostu na Czerniejówce w rejonie ul. Garbarskiej.
Polskie Linie Kolejowe pochwaliły się dzisiaj również postępami w przebudowie stacji Lublin Główny, informując o rozbiórce peronu przyległego do budynku dworca wraz ze starą wiatą. Z powodu rozebrania tego peronu nieczynny pozostaje odcinek przejścia podziemnego od strony pl. Dworcowego, dojście na czynne perony możliwe jest tymczasowo od ul. Gazowej lub tunelem od skweru Chrostosowskiej przy ul. Kunickiego.