
Firma Danone zgodziła się wypłacić 21 mln dolarów odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jogurtu Activia i napoju DanActive. Według amerykańskich władz, koncern przesadził w nich co do właściwości jego produktów.

Komisja podkreśliła, że firmie nie wolno było posługiwać się informacjami, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).
– Konsumenci chcą i mają prawo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia. Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, gdy chodzi o naukowe dane użyte dla promocji produktu – powiedział Jon Leibowitz, szef FTC w oficjalnym oświadczeniu.
Aby uniknąć procesu sądowego Danone zdecydował się zawrzeć ugodę z władzami stanowymi i federalnymi. To największa w historii ugoda między producentem żywności, a oskarżycielami reprezentującymi wiele stanów (39). Koncern ma zapłacić 21 mln dolarów odszkodowania.