Na zadaniu nr 1, na odcinku Sielce–Bogucin trwają prace ziemne: drogowcy robią wykop, nasypy i wymieniają grunt.
Trwa także zagęszczanie podłoża i układanie siatek geosyntetycznych pod nasypy. Te ostatnie odpowiadają za stabilizację gruntu pod przyszłą drogą.
Wykonywane są także fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszła trasą ekspresową. Przebudowa obejmuje odcinek długości ok. 7 km.
Na fragmencie Bogucin–Dąbrowica, zadanie nr 2, 9 lipca wykonawca wszedł na plac budowy i na razie prowadzi prace przygotowawcze – pomiary geodezyjne i rozpoznanie saperskie.
Wysłano zaproszenia do II etapu dla potencjalnych wykonawców odcinka Dąbrowica–Lubartów. Niestety, termin otwarcia ofert przesunięto na 28 lipca, za sprawą dużej liczby pytań zadanych przez zainteresowane firmy.
14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. – Na pozostałą część tego zadania otrzymaliśmy decyzje ZRID – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Na zadaniu nr 5, Witosa–Piaski, prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże.
– Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce – tłumaczy Krzysztof Nalewajko. Drogowcy mają już także decyzję ZRID na zadanie 5a, czyli budowę nowego dojazdu do Świdnika.