

Dziewięć firm chce zaprojektować i zbudować odcinek S17 – od Garwolina do granicy z woj. lubelskim. Odcinek o długości ponad 25,2 km podzielono na dwie części. Osiem firm złożyło oferty na realizację obu, a jedna jest zainteresowana tylko jedną z nich.

Na pierwszy odcinek, o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, złożono dziewięć ofert. – Większość wykonawców zaproponowała skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła 288,5 mln zł a najwyższa ok. 446 mln zł – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiej GDDKiA.
Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województwa lubelskiego, o długości ok. 13 km, złożono osiem ofert. Wszyscy chcą go zbudować w 34 miesiące, bez wliczania okresów zimowych, i wydłużyć gwarancję do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła ok. 313,6 mln zł, a najwyższa ok. 507,3 mln zł.
Po weryfikacji złożonych ofert inwestor ogłosi wybór najkorzystniejszej, a dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez Urząd Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą. Niewykluczone, że stanie się to jeszcze w tym roku.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie „projektuj i buduj”. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie z betonu.
Warto dodać, że 14 lipca zostaną otwarte oferty na kolejny odcinek S17, od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Kurów Zachód. Ten odcinek także zostanie wykonany z betonu.