

Wybudowanie S17 to olbrzymi skok cywilizacyjny. Droga do Warszawy jest jedną z najbardziej zatłoczonych tras w woj. lubelskim. Średnio na dobę jedzie nią od 20 do 36 tysięcy pojazdów.

– Spodziewamy się, że kierowcy skorzystają z niej w pierwszych dniach przyszłego tygodnia – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na tym odcinku powstało 20 obiektów inżynierskich, w tym siedem mostów, trzynaście wiaduktów drogowych, 31 przejść dla zwierząt oraz płazów oraz przepusty.
Podróżni odpoczną na dwóch nowoczesnych, kameralnych parkingach Markuszów Północ oraz Markuszów Południe. Jeszcze w tym roku ruszy tam budowa stacji paliw.
Na tym odcinku zbudowano 10 km ekranów akustycznych, posadzono kilkanaście tysięcy drzew i krzewów.
Zobacz też: Jechaliśmy ekspresową S17. Kurów-Bogucin w 12 minut (wideo, zdjęcia)