Jeszcze tylko 9 miesięcy i kierowcy pomkną pierwszym nowym odcinkiem S17 z Lublina do Piask. Skończy się blisko dwuletnia walka z korkami.
Przypomnijmy, że w ramach tego zadania powstanie 13,1 kilometra ekspresówki i blisko 20 kilometrów dróg serwisowych i dojazdowych. Kontrakt na tę część budowy S17 rozpoczął się 12 listopada 2010 i ma się zakończyć 11 listopada 2012. Wartość projektu to 460 mln zł, a wykonawca konsorcjum Budimex i Ferrovial Agroman.
– Planowana trasa ekspresowa S17 pokryje się na znacznym odcinku z przebiegiem obecnej DK17/12. Powstaje także nowy dojazd do Świdnika od al. Witosa w Lublinie do al. Lotników Polskich w Świdniku – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach budowy tego odcinka S17 powstanie 15 obiektów inżynierskich, w tym cztery mosty, pięć wiaduktów, sześć kładek dla pieszych oraz zostaną przebudowane już trzy istniejące mosty. Drogowcy budują także węzeł Świdnik, zlokalizowany na przecięciu ulicy Kusocińskiego z DK12/17.
Wzdłuż S17 z Lublina do Piask powstanie ok. 19 km ekranów akustycznych, dwa przejścia dla zwierząt małych oraz szczelny system odwodnienia długości ok. 14,9 km z 20 zbiornikami. – Mimo zimowej aury trwa obecnie betonowanie i szalowanie obiektów inżynierskich – kończy Krzysztof Nalewajko.