Przez cały czerwiec woj. lubelskie znowu będzie się promować w największych miastach Polski na billboardach. W lipcu najciekawsze miejsca regionu pojawią się w kilku odcinkach nowego serialu TVP "Pogodni”.
W tegorocznej kampanii promocyjnej przygotowano trzy billboardy. Na pierwszym widzimy mężczyznę pływającego w jeziorze, na drugim dzieci jedzą świeże truskawki, trzeci – to grupa znajomych w samochodzie na tle letniego krajobrazu pól.
– To kampania "Lubelskie. Smakuj życie!” – wyjaśnia Piotr Franaszek, dyrektor Departamentu Promocji Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie. – Chcemy pokazać, że mamy ofertę zarówno dla turystów jak i biznesmenów, mamy bardzo dużo wsi tematycznych, czy produktów regionalnych.
890 billboardów stanie w największych miastach Polski, min. w Krakowie, Warszawie, Łodzi, czy Trójmieście. – Większe pojawią się w centrach miast, mniejsze na peryferiach, w tym momencie zaczęło się już ich rozlepianie – zaznacza Krzysztof Komorski, z departamentu promocji.
Jesienią Lubelskie ma się promować za pomocą swoich produktów regionalnych, min. cebularza. – Smaki Lubelszczyzny pojawią się w całej Polsce – dodaje. Franaszek zapowiada, że na przełomie roku region pojawi się w jednym z popularnych seriali Telewizji Polskiej. – Rozmawialiśmy m.in. z producentami "Rancza” i "Barw szczęścia” – wyjaśnia.
Kampania billboardowa i reklamówki w telewizji kosztowały samorząd 1,1 mln zł. – Sfinansowano to z funduszy unijnych – zaznacza Grabczuk.