Nieco ponad 1,1 mld zł będzie kosztować budowa dwóch odcinków drogi S17, czyli północno-wschodniej obwodnicy Lublina. Drogowcy mają jeszcze rok, aby zakończyć budowę tego fragmentu ekspresówki. Wczoraj, dzięki sprzyjającej pogodzie, trwały intensywne roboty m.in. w dolinie Bystrzycy w gm. Wólka.
– Jest to fragment S17 poprowadzony po całkowicie nowym śladzie, w terenie mocno zurbanizowanym. Stąd przed ekipami budowlanymi spore wyzwanie: liczne kolizje z sieciami energetycznymi, gazowymi, telekomunikacyjnymi czy wodno-kanalizacyjnymi – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Hiszpańska firma buduje dwa odcinki S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica–Lubartów oraz Lubartów–Witosa, o łącznej długości blisko 23 km.
– Powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów, na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19 oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa, z rezerwą pod docelowy trzeci pas – wylicza Krzysztof Nalewajko.
Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich w tym estakady długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. To najbardziej skomplikowana operacja inżynierska na tym odcinku.
Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa. Powstanie droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu. Zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 48 km, służących do obsługi ruchu lokalnego.